Ferrari má čo analyzovať, Binotta zaujala voľba Red Bullu ohľadom prítlaku | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari má čo analyzovať, Binotta zaujala voľba Red Bullu ohľadom prítlaku

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Scuderia Ferrari zažíva úvod do sezóny ako zo sna, no v Maranelle určite nezabúdajú, že stále je čo vylepšovať. Podľa Mattiu Binotta sa v rámci popretekových analýz bude treba zamerať aj na piatkové rozhodnutia, pri ktorých zrejme odviedol o štipku lepšiu prácu Red Bull.

Monoposty RB18 a F1-75 sa v kvalifikácii dopracovali k takmer identickým časom z pohľadu celého kola, no v rôznych sekciách okruhu sa výrazne odlišovali. Ferrari stavilo na konfiguráciu s vyšším prítlakom, Red Bull zas pokračoval v stratégii, ktorú si osvojil počas minuloročného súboja s Mercedesom a rozhodol sa útočiť na rovinkách.

Ako výhodnejšia sa tentoraz ukázala taktika Red Bullu, uznal po pretekoch Mattia Binotto. Ukázalo sa totiž, že tvrdá zmes sa neopotrebúvala tak rýchlo, ako predpovedali talianski inžinieri, a preto v konečnom dôsledku ťahali za kratší koniec.

“Red Bull mal veľkú rýchlosť na rovinkách, také bolo ich rozhodnutie,” porovnával konfigurácie monopostov Mattia Binotto a pustil sa do vysvetľovania, prečo Ferrari konalo inak. “Toto je rozhodnutie, ktoré prijímate v každých pretekoch. Myslím, že Max v piatok štartoval s vyššou mierou prítlaku, ale pred zvyškom víkendu ho zredukoval.”

“My sme si vybrali viac prítlaku kvôli degradácii pneumatík, snažili sme sa držať gumy v lepšom stave.” V pretekoch totiž obyčajne platí, že ak máte viac prítlaku, pneumatiky sa tak veľmi nešmýkajú, a tým pádom sa prehrievajú menej než u konkurencie.

V piatok je preto kľúčové odhadnúť, ako sa budú gumy opotrebúvať v pretekoch. Tu sa Ferrari jemne prerátalo, Red Bull sa zrejme dopracoval k lepším číslam. “V konečnom dôsledku v pretekoch bola degradácia pneumatík veľmi nízka. Myslím, že rozhodnutie Red Bullu nás núti k analýzam. Celkovo však vždy ide o kompromis. Ide tu len o detaily a správne voľby — tie môžu napokon rozhodnúť o pretekoch.”

Max Verstappen mal vďaka menšiemu odporu auta o čosi jednoduchšiu úlohu, s DRS bol jasne rýchlejší ako jeho náprotivok. Charles Leclerc sa však veľmi umne bránil a Holanďanovi ukazoval, prečo sa oplatí byť trpezlivý.

“Odjazdil to veľmi dobre, je veľmi rozumný. Opäť dokázal, že má obrovský talent, že vie bojovať s Maxom a na jeho úrovni,” vychvaľoval svojho pilota Mattia Binotto. “Takto súperili ako deti a takto súperia o prvú priečku aj tu vo Formule 1. Pre efjednotku je to veľmi dobré, fantastický úvod ročníka.”

“Skvele sa pozeralo na to, ako dvaja chlapci bojujú o prvú priečku. Boli to skvelé, nie dobré, ale skvelé preteky,” ďalej sa rozplýval šéf maranellskej stajne. “To chceme. Naším cieľom bolo byť na začiatku sezóny konkurencieschopní a mať na to, aby sme mohli bojovať. Môžeme byť spokojní. V dvoch pretekoch sa dalo získať 88 bodov, my sme ich nazbierali 78, to sa nedá nazvať inak ako dobrým štartom do sezóny.”