Ocona bavil súboj s “legendou” Alonsom, podľa Španiela to bolo fér
Jeden z najintenzívnejších súbojov Veľkej ceny Saudskej Arábie predviedli tímoví kolegovia. Esteban Ocon a Fernando Alonso si to rozdali v otvorenej partii, v ktorej si niekoľkokrát vymenili pozície. Bavilo vás sledovať ich? Aj Ocon s Alonsom konštatujú, že si úvod pretekov užili.
Keď Esteban Ocon na cieľovej rovinke zavrel dvierka rozbehnutému Fernandovi Alonsovi, mnohí si spomenuli na manéver z VC Maďarska 2010, keď Michael Schumacher takmer “natrel” na boxový múrik Rubensa Barrichella. Tentoraz sa vďaka Alonsovým pohotovým reakciám nič nestalo, no nechýbalo veľa a Alpine sa mohol z pretekov vyradiť aj sám.
Esteban Ocon napokon získal šieste miesto a pri každom pomyslení na súboj s “legendou” Alonsom mu začal poihrávať na tvári úsmev. “V konečnom dôsledku sme pretekali férovo,” hodnotil vzájomný duel počas rozhovoru na Sky Sports, zatiaľ čo mu štáb ukazoval opakované zábery vrátane Alonsovho pokusu o útok na cieľovej rovinke.
V krátkom zostrihu bol aj záber na šéfa tímu Otmara Szafnauera, ktorý hľadiac na obrazovky len pokrútil hlavou, čo rozosmialo Landa Norrisa stojaceho pri Oconovi. Pilot Alpinu sa však nenechal vyrušovať: “Tím nám povedal, že máme dovolené pretekať. Bolo zábavné tak tesne súperiť s Fernandom. Myslím si, že to dvíha úroveň nášho tímu.”
Vedenie stajne sa obyčajne snaží vyhnúť súbojom medzi tímovými kolegami, pretože takto obaja strácajú v porovnaní s konkurenciou. “Samozrejme, keď súperíte, je to rovnaké ako na motokárach — strácate čas. To je normálne, no počas jednozastávkových pretekov je pozícia na trati dosť dôležitá a nám povolili súperiť. Je mi cťou pretekať s Fernandom.”
Esteban Ocon zviedol tesný súboj aj s Landom Norrisom, ktorý ho predbehol v nájazde do predposledného kola pretekov. Francúzovi sa však podarilo udržať za zadným krídlom McLarenu a hneď v nasledujúcom kole to Norrisovi za pomoci DRS vrátil.
McLaren to stále nevzdával, no na cieľovej páske mu chýbala desatinka sekundy. “Mal som súboj aj s Landom v poslednom kole, bolo to mega!” vyhlásil Ocon na margo tejto pasovačky, ktorá ukázala, že aj na konci pretekov a s opotrebovanými pneumatikami sa dá udržať v turbulentnom vzduchu auta vpredu.
Pretekanie je skrátka lepšie. “S tým súhlasím, pretože teraz viete oveľa lepšie nasledovať monopost pred vami aj v prvom sektore, v rýchlych sekciách. DRS je stále veľmi silné. Landovi by som to nevedel vrátiť, pretože bol rýchlejší. Avšak vďaka týmto novým autám sa neviete utrhnúť z DRS zóny.” Oconov záver je jednoznačný: “Je to lepšie, všade to bude lepšie. Teraz to je ako na motokárach!”
Lando Norris si však len povzdychol, keďže práve na to doplatil. “To je na tom tá otravná vec! Dnes ma to otravovalo — viete sa dostať dopredu, ale zároveň je vyššia šanca, že chlapík za vami sa opäť predbehne.”
Presne to isté sa dialo aj v súboji Ocon-Alonso. Je škoda, že sme z neho nevideli viac, ale Španiel musel napokon odstúpiť z veľkej ceny. Počas rozhovoru nevedel povedať, čo spôsobilo stratu výkonu, no vyhlásil, že nebyť nej, mohol skončiť vysoko. “Ešte nevieme, stále vyšetrujeme príčinu. Stratil som výkon a auto sa nakoniec vyplo. Je to škoda, pretože v pretekoch sme boli veľmi konkurencieschopní. Šieste miesto sme mali viacmenej garantované.”
Dvojnásobného majstra sveta bavila aspoň tá časť pretekov, v ktorej nechýbal. Súboj s Oconom potešil aj jeho. “Bolo to napínavé, to určite. Také to bolo aj v Bahrajne v prvom stinte, no tam sme mali iné stratégie. Dnes sme mali rovnaké taktiky, ale moje auto z nejakého dôvodu nepodávalo štandardný výkon. Pokúsil som sa ho predbehnúť, vzdialiť sa mu a koncentrovať sa na Bottasa. Dnes sme mohli mať šieste a siedme miesto, a takto máme len to šieste. V Austrálii to skúsime zas.”
Alonso napokon prezradil, že sa nechystá napochodovať do garáže a kolegovi vysvetľovať, čo sa na trati smie a čo nie. “Nie,” ubezpečil. “Podľa mňa to bolo fér. Neviem, ako to vyzeralo v televízii, ale vždy máme medzi sebou veľký rešpekt. Vieme, že pretekáme za tím. Snažíme sa pretekať tvrdo, ale nechávame si extra priestor.”