logo F1online.sk

Marka teší súboj s Ferrari, pretože to “nevyhrotí ako Mercedes”

Max Verstappen a Charles Leclerc
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala28. 3. 2022

Monoposty Ferrari a Red Bullu sa v mnohých smeroch líšia, no zatiaľ platí, že vždy sa dopracujú k takmer identickým časom na kolo. Ak to takto bude pokračovať, môžeme sa tešiť na azda ešte atraktívnejšiu sezónu ako minulý rok. Red Bull má radosť aj z iného dôvodu; tentoraz sa vraj bude rozoberať šport, nie politika, ako to vlani robil Mercedes, myslí si Helmut Marko.

Ak sa Mercedes dokáže dať dokopy ešte na jar, pravdepodobne sa dočkáme súboja troch tímov. To však momentálne nevyzerá byť veľmi pravdepodobné, po ôsmich sezónach, ktoré ovládol Mercedes, by sa malo v konštruktéroch rozhodnúť medzi Ferrari a Red Bullom.

V tábore červených býkov sú z toho unesení. Helmut Marko si mädlí ruky, že tentoraz sa nebudú hrať žiadne zákulisné hry. “Toto je nová rivalita. Mercedes je momentálne pomalší minimálne o polsekundu, ale ktovie, možno sa im podarí vyriešiť ich problémy. Avšak, ani my nespíme. Tvrdo pracujeme na vývoji auta.”

“Myslím si však, že bojovať s Leclercom a Ferrari je krajšie ako s Mercedesom. Teraz sa pohybujeme viac na športovej úrovni. Viem, že doposiaľ sme odjazdili len dve veľké ceny, ale nemyslím si, že by sa to vyhrotilo tak ako s Mercedesom,” uvažuje športový poradca Red Bullu.

Vlani sa toho v zákulisí odohralo viac ako dosť. Okrem protestov voči legálnosti či nelegálnosti jednotlivých riešení bol kolotoč Formuly 1 azda až pričasto vťahovaný do rôznych psychologických hier. Toto Wolff ako obratný rečník sa im vôbec nevyhýbal. Pri Mattiovi Binottovi, ktorý s britskými médiami nekomunikuje tak často, by napätie nemuselo byť také veľké. Uvidíme, či taká bude aj realita.

Zatiaľ to však platí. V Saudskej Arábii sa naozaj všetko točilo na športovej úrovni, keď Leclerc s Verstappenom zvádzali krásne, ale čisté súboje. “Ak Max zacíti šancu, pôjde po nej,” okomentoval horlivosť svojho pilota Marko. “Jeho predbiehacie manévre boli neskutočné.”

Red Bull ťažil zo svojej rýchlosti na rovinkách, zatiaľ čo Ferrari stavilo na zákruty. “V piatok sme sa rozhodli nasadiť menšie zadné krídlo, aby sme mali lepšiu maximálku. Nevýhodou bolo, že v prvom sektore sme strácali pár desatín. Našťastie to vypálilo v náš prospech.”

“Toto boli jedny z najlepších pretekov, aké som videl za posledných desať rokov,” vyhlásil napokon Marko.