logo F1online.sk

Verstappen uznal, že Leclercove triky mu to vôbec neuľahčili

Max Verstappen a Charles Leclerc
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala27. 3. 2022

Ozdobou Veľkej ceny Saudskej Arábie bola bitka o prvú priečku medzi Maxom Verstappenom a Charlesom Leclercom, ktorá sa tiahla niekoľko kôl. Súboje dvíhali zo sedadiel divákov pred televíznymi obrazovkami a keby neboli pripútaní, zrejme by sa dvíhali aj jazdci. Maxa Verstappena súboj veľmi bavil, aj keď lišiak Leclerc mu dlho robil problémy.

Charles Leclerc si akoby robil z obhajcu titulu žarty. Po pretekoch v Bahrajne priznal, že zacielil na Holanďanovu netrpezlivosť a v prvej zákrute ho púšťal pred seba, aby si svoju pozíciu vzal v nasledujúcej DRS zóne späť.

V Saudskej Arábii aplikoval tú istú taktiku a opäť mu vyšla. Max Verstappen sa rozhodol zaútočiť už pred poslednou zákrutou, no kvôli tomu preťal čiaru DRS ako prvý. Leclerc sa mu poďakoval na cieľovej rovinke, keď ho s otvoreným zadným krídlom opäť predbehol.

Pri ďalšom pokuse už Verstappen svoju chybu nezopakoval a v závere kola vždy trochu ubral plyn, v jednej chvíli dokonca obaja prebrzdili. Túto bitku o DRS napokon aj vyhral, hoci v závere pretekov nechýbalo veľa, aby Leclercovi pomsta vyšla.

“Vpredu sme bojovali tvrdo, snažili sme sa rozohrať dlhú hru. Ferrari bolo rýchle v zákrutách, my sme boli rýchli na rovinkách. Pneumatiky sa tu však dosť rýchlo opotrebúvajú,” sumarizoval svoje preteky Max Verstappen. “Na konci ste mohli vidieť, že sme mali o trochu lepšie tempo, tak som sa pokúsil dostať dopredu. Nebolo to ľahké, v poslednej zákrute vyťahoval všakovaké triky, ale napokon som sa dokázal pretlačiť vpred.”

Pri súboji s Leclercom čosi zistil nielen o jeho taktike, ale aj o výkone Ferrari F1-75. “Spočiatku šiel na to dosť chytro, no vyzerá to tak, že ich obranné a útočné režimy sú veľmi výkonné. Aj keď ho s DRS predbehnete pred poslednou zákrutou, tak on sa veľmi dobre rozbehne do prvej. Aj s menším prítlakom ho bolo dosť ťažké predbehnúť. Reštartoval som sa však a skúsil to zas, v prvej zákrute sa mi to už podarilo.”

Po tomto manévri nasledovali krušné chvíle, keď sa Verstappen snažil nevytratiť ani jeden z 25 bodov, ktoré mal priebežne na svojom konte. “Mal som pocit, akoby to boli štyri kvalifikačné kolá, pretože bol stále v mojom DRS a snažil sa ma dostať,” pousmial sa. “Nakoniec som sa udržal vpredu, ale je to medzi nami nesmierne tesné. Dosť vecí vieme spraviť lepšie, ale som rád, že mám prvý triumf sezóny.”

Viac akcie nám chýbalo azda len v prvom stinte. Verstappen sa už na štarte pretlačil cez Carlosa Sainza, no tam sa jeho postup dopredu na dlhú chvíľu zastavil. V čom bol problém? Podľa Verstappena v gumách.

“Bolo to ťažké, na mediumkách mi chýbal grip na prednej náprave, auto bolo dosť nedotáčavé, oni si veľmi rýchlo vypracovali náskok. Vtedy to nebolo veľmi zábavné, len som všetko manažoval. Akonáhle sme nasadili tvrdú zmes a dostal som sa na druhé miesto, tak som mal oveľa lepší pocit z pneumatík, už som na to mohol trochu zatlačiť,” ozrejmil víťaz nedeľných pretekov.