Leclerc priznal, že Ferrari s prvým pitstopom blafovalo | Magazín F1 - F1online.sk

Leclerc priznal, že Ferrari s prvým pitstopom blafovalo

fotka k článku undefined
zdroj:

Scuderiu Ferrari a Charlesa Leclerca delilo v Džidde od víťazstva pol sekundy. Napriek tomu sa v padoku po pretekoch rozdávali úsmevy. Záverečný boj o víťazstvo všetkých tak navnadil, že nebol priestor na sklamanie. Ani sám Leclerc nebol príliš sklamaný. Vraj sa toho nedalo urobiť oveľa viac.

K víťazstvu určite nebolo ďaleko, ale Ferrari má po dvoch podujatiach 40-bodový náskok na čele Pohára konštruktérov, čo by po skončení predsezónnych testov určite brali všetkými desiatimi. Ak k tomu pridáte takéto zábavné pretekanie, nezostáva iné, než sa tešiť na zvyšok sezóny.

„Nové pravidlá rozhodne fungujú,“ prehlásil s úsmevom Charles Leclerc. „Skúsil som všetko, čo som mohol. Dobre som vedel, že v porovnaní s Red Bullom je mojou slabinou rýchlosť na rovinke. Boli neuveriteľne rýchli.“

„Medzi poslednou a predposlednou zákrutou som išiel tak na pol plynu, aby ma Max predbehol a dal mi DRS. Prvýkrát to fungovalo, druhýkrát to už pochopil, takže brzdil veľmi skoro a bol to trochu chaos. Bola to však zábava, takéto pretekanie sa mi páči. Úprimne, prenasledovanie je omnoho jednoduchšie než som si spočiatku myslel,“ hovorí Leclerc, ktorý sa pri rozhovore napriek druhému miestu usmieval.

Asi treba férovo priznať, že pri pohľade na posledných desať kôl pretekov to bol práve Red Bull, ktorý mal výkonnostne navrch. Charles vytiahol z talóna všetky svoje zbrane, no o pol sekundy to nestačilo.

„Bolo to veľmi zložité. Pozriem si preteky spätne, ale úprimne, nemyslím si, že som toho mohol urobiť oveľa viac. Bola tam jedna príležitosť, ktorú sme trochu prepásli kvôli žltým vlajkám (v nájazde do predposledného kola, pozn. red.) a nemali sme k dispozícii DRS. Mohla to byť šanca dostať sa na konci rovinky aspoň vedľa Maxa,“ uvažuje Leclerc.

„Okrem toho si však myslím, že ako tím sme urobili všetko správne, stratégiu, pitstopy, blafovanie so zastávkou v boxoch na Checa… ako tím teda pracujeme veľmi dobre. Jediná vec, ktorú sme možno trochu netrafili je, že sme mali ubrať prítlak a zrýchliť na rovinke. Vývoj však bude v tomto roku kľúčový a musíme na to maximálne tlačiť,“ povedal monacký pretekár.

Sledovať úspešné taktizovanie Ferrari veru nie je niečím, na čo by sme z minulosti boli zvyknutí. Nezabudnime pritom, že aj s týmito ťažšími pneumatikami zvládlo veľmi dobre dvojitú zastávku v boxoch, keď mechanici najprv „vybavili“ Leclerca za 2,6 sekundy a potom Sainza za 2,7.