Schumacher by bol pripravený jazdiť, Haas však nechce riskovať nedostatok dielov | Magazín F1 - F1online.sk

Schumacher by bol pripravený jazdiť, Haas však nechce riskovať nedostatok dielov

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Haas

Nemecký mladík Mick Schumacher je po sobotnej tvrdej nehode v kvalifikácii pripravený pretekať. Teda, bol by pripravený. To však neplatí o jeho aute a jeho tíme, ktorý nechce riskovať ďalšiu nehodu. Ak by k nej došlo, tím by sa v Austrálii ani nemusel postaviť na štart.

Najdôležitejšie v súčasnosti je, že pilot Haasu je po náraze v poriadku. Senzory v jeho aute namerali preťaženie 33 G, čo rozhodne nie je maličkosť. Mick bol po nehode prevezený do nemocnice, kde lekári vykonali všetky potrebné vyšetrenia. Všetko bolo v úplnom poriadku a Schumacher sa ešte ten večer vrátil na hotel.

V nedeľu na obed sa vydal na okruh, aby dobehol svoje zameškané mediálne povinnosti a prítomných novinárov uistil, že je v úplnom poriadku.

„Áno, určite som pripravený, teda bol by som,“ povedal Schumacher. „Je tu však otázka komponentov a náhradných dielov. Musíme sa postarať o to, že budeme schopní pretekať v Melbourne.“

„Sú to druhé preteky v sezóne a v tomto čase je to s náhradnými dielmi zložité. Aj som počítal s tým, že by to mohlo byť ťažké. Beztak som však dúfal, že budem môcť jazdiť,“ dodal Mick.

Po jeho tvrdom náraze sa zdalo, že zostal sedieť v kokpite otrasený. Novinárom však potvrdil, že mu nič nebolo. „Nie, bol som na sto percent v poriadku. Skrátka som bol len frustrovaný a naštvaný na to, čo sa stalo. Tiež som premýšľal nad tým, čo sa vlastne stalo a čo sa dalo urobiť lepšie.“

„Chcel som sa tiež uistiť, že je všetko v poriadku než sa začnem zbytočne pohybovať. Potom prišli maršali a lekári, ktorí sa uistili, že všetko je fajn,“ spomína Schumacher.

„Bol to veľký náraz. Z toho, čo som počul, bola rýchlosť pri náraze do múru okolo 270 kilometrov za hodinu. Myslím, keby sa to stalo v cestnom automobile, nevyzeralo by to dobre. Tieto autá sú však neskutočne bezpečné, takže som bol schopný vystúpiť a teraz tu stojím pred vami,“ dodal.

Ako je na tom jeho tím a jeho auto? Už z odpratávania trosiek bolo jasné, že z monopostu VF-22 zostali len trosky. Doslova sa rozpadlo na kusy. Mechanici sa však mohli pustiť do práce a auto by zrejme aj stihli opraviť. Ich šéf Günther Steiner však bol proti. Pomer potenciálnych ziskov a rizík vraj bol prudko negatívny. Ďalší incident by totiž mohol Haas vyradiť z Veľkej ceny Austrálie.

„Mohli by ste pracovať celú noc a potom ráno zistiť, že ste sa sami skompromitovali, pretože ste všetko urobili v zhone,“ hovorí Steiner. „Potom skončíte bez náhradných dielov a v Austrálii vás môže z boja vyradiť akákoľvek maličkosť. V Melbourne by sme teoreticky mali byť v lepšej pozícii, takže mi nedáva zmysel auto opravovať.“

„Navyše, odtiaľto sa všetko posiela priamo do Austrálie. Nemôžeme to poslať do Británie, vykonať na aute všetko potrebné, nájsť praskliny a všetky tieto veci. Nemá zmysel štartovať z boxov a pri takto dobrých tímoch dúfať, že skončíte na bodoch,“ hovorí šéf Haasu.

„Ak sa v Saudskej Arábii nepostavíme na štart, v Melbourne bude všetko na sto percent pripravené. Radšej teda pôjdeme do Austrálie s dostatočným počtom náhradných dielov,“ dodal Steiner.