logo F1online.sk

Norris o nehode Schumachera: Ten obrubník treba ešte pred pretekmi zmeniť

Lando Norris
© Motorsport Images/McLaren MC
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík27. 3. 2022

Bezpečnostné štandardy okruhu v Džidde sú aj počas tohtoročnej veľkej ceny dôležitou témou. Vlani sa skloňovali mŕtve uhly a slabý výhľad do zákrut, v tomto roku to sú obrubníky. Nielen vo Formule 1, ale aj v juniorskej Formule 2 sme boli svedkami tvrdých nehôd a hovorí sa hlavne o sekcii okolo desiatej zákruty, kde v sobotu tvrdo havaroval Mick Schumacher.

Nemecký mladík na to počas svojho rýchleho kola v druhej časti kvalifikácie tlačil, čo to dalo. V desiatej zákrute však bol možno až príliš agresívny, vyšiel na obrubník a stratil kontrolu nad autom. Jeho Haas nekontrolovateľne odletel na opačnú stranu a tvrdo narazil do múru.

Zdá sa pritom, že bolo len otázkou času, kedy sa niečo také stane. Na obrubník v tomto mieste takmer doplatili aj Esteban Ocon a Fernando Alonso, ktorí to však dokázali „pochytať“. Vo voľnom tréningu F2 tu vyletel aj turecký pretekár tímu Charouz Cem Bolukbasi, ktorý skončil s otrasom mozgu v nemocnici. Aj on doplatil na obrubník v tomto mieste. Je preto logické, že jazdci volajú po zmene.

„S touto generáciou monopostov treba jazdiť určitým spôsobom a tiež sú odlišne navrhnuté, preto zrejme bude treba zmeniť obrubníky na niektorých okruhoch. Tento je jedným z nich,“ prehlásil pilot McLarenu Lando Norris.

„Bolo to evidentné už vo Formule 2, kde sú monoposty takisto posadené veľmi nízko. Udiali sa tam dve nehody a jeden z chalanov, Cem Bolukbasi, skončil v nemocnici.“

„Myslím si, že s týmito autami nemôžete mať na okruhu taký agresívny obrubník na takom rýchlom úseku. Jeho uhol a zakrivenie to pritom ešte zhoršujú. Ak to čo i len trochu netrafíte, môže z toho byť veľká nehoda, akú sme aj videli,“ hovorí Lando, ktorý pred pretekmi volá po zmene.

„Pred nedeľou to treba trochu upraviť a zmeniť. V pretekoch, najmä keď idete tesne za autom pred sebou, ak sa vám to trochu nedotočí alebo vojdete do turbulentného vzduchu, môže to nie vašou vinou dopadnúť zle. Myslím, že pred pretekmi to treba zmeniť,“ povedal Norris.

Treba pripomenúť, že monoposty idú v tom mieste rýchlosťou okolo 240 kilometrov za hodinu. Akákoľvek nehoda teda bude vyzerať zle. „TecPro bariéra nie je riešením, pretože ju nemôžete umiestniť na vnútornú stranu zákruty. Celý tvar toho miesta je veľmi zvláštny a ak by ste tam dali TecPro bariéru, po náraze by vás odrazila späť na trať, čo je problém. Myslím, že okrem toho obrubníka je tam všetko tak, ako by malo byť,“ povedal Norris.