logo F1online.sk

Ďalšia strategická blamáž Ferrari, Vettel si vyberal gumy sám

Sebastian Vettel
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala20. 7. 2020

Veľkú cenu Maďarska odštartovala väčšina jazdcov na intermediálnych pneumatikách. Trať rýchlo presychala, no stále hrozil dážď. V takýchto podmienkach sú strategické rozhodnutia tímu ešte dôležitejšie než inokedy. V prípade Ferrari sa opäť raz ukázala slabina talianskeho tímu: strategické rozhodnutia.

Napríklad Haas to vyriešil skutočne šikovne. Svojich pilotov povolal do boxov ešte pred zhasnutím štartových svetiel, čím sa postupne dostali na neuveriteľnú tretiu a štvrtú priečku. O rozhodnutie sa postaral stratég Mike Caulfield, ktorý v Rakúsku spadol z bicykla a musel podstúpiť operáciu. A hoci za komunikáciu medzi tímom a pilotmi Haasu napokon padol trest, Haas prekvapivo bodoval.

Vo Ferrari nešlo všetko tak, ako by si piloti želali. Kým Sebastian Vettel prezul z intermediálok rovno na stredne tvrdú zmes, Charles Leclerc dostal softy. “V úvode pretekov som dal do toho všetko, ale príliš som sa trápil na mäkkých pneumatikách,” hodnotil po pretekoch Leclerc.

Poslať ho na mäkkú zmes, kým hrozil dážď, bola aj podľa Binotta chyba. Je totižto v záujme pilota mať možnosť zostať na trati čím dlhšie — najlepšie až do chvíle, kým nezačne pršať. Predčasná zastávka kvôli zničenej mäkkej zmesi predstavuje riziko, že pilot bude musieť zamieriť do boxov dvakrát.

Charles Leclerc nasadil spomínanú mäkkú zmes už v druhom kole a obrovského trápenia ho zbavili stratégovia v dvadsiatom. Naproti tomu Sebastian Vettel vydržal na stredne tvrdej zmesi o deväť kôl dlhšie a v závere stintu nestratil ani zďaleka toľko času ako Monačan.

“Poslať Charlesa na softy bolo zlé rozhodnutie,” uznal po pretekoch Mattia Binotto. “Dostali sme ho tým do problémov. Nemôžeme byť spokojní so súčasnou situáciou.”

Zato Sebastian Vettel si manažoval strategické rozhodnutia sám, pamätajúc napríklad na Veľkú cenu Nemecka 2016, kedy chceli stratégovia Ferrari spraviť undercut na Maxa Verstappena jazdiaceho osem sekúnd pred Nemcom.

Keď mu teda inžinier vo vysielačke oznámil, že má zamieriť do boxov po nové softy, Vettel sa začudoval. “Nemyslíš, že by som mal ísť do boxov po nové mediumky?” spýtal sa. Ferrari vypočulo jeho želanie a na rozdiel od Leclerca skutočne dostal žltú zmes.

Nuž a aj napriek strateným siedmim sekundám pri zastávke v boxoch sa Vettelovi celkovo zadarilo viac. Dokonca aj po niekoľkých chybách skončil šiesty, kým Leclerc prvýkrát počas jeho kariéry vo Ferrari šachovnicovú vlajku síce videl, ale body nezískal.