logo F1online.sk

Hamilton verí, že Mercedes nájde riešenia: Máme najlepšiu partiu

Lewis Hamilton a Peter Bonnington
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala25. 3. 2022

Ak ste mali v Bahrajne s autom problémy, takmer určite sa objavia aj v Saudskej Arábii. Keďže ročník 2022 sa začína pretekovou dvojičkou, niektoré stajne sa budú musieť zmieriť s tým, že ich rozbeh bude oveľa pomalší. To je aj prípad Mercedesu, v ktorom však veria, že po ťažkom štarte im postupne narastú krídla. Lewis Hamilton o kvalite svojich inžinierov nepochybuje a dúfa, že čím skôr pripravia riešenia.

Keď sa mali pred týždňom jazdci Mercedesu vyjadriť k tomu, ako sa správa ich monopost, skritizovali takmer každú jednu oblasť auta. Jednou z tých najpálčivejších bola rýchlosť Mercedesu W13 na rovinkách, ktorú má znižovať na jednej strane pohonná jednotka, na druhej však príliš veľký aerodynamický odpor.

Keďže okruh v Džidde je najrýchlejšou mestskou traťou v kalendári, práve odpor auta tu bude hrať dôležitú úlohu. Strieborné šípy si preto doviezli do Saudskej Arábie nové zadné krídlo — v porovnaní s bahrajnskou verziou menšie. Pred týždňom ho nemali z jednoduchého dôvodu; v továrni ho nestihli vyrobiť.

Mercedes by mal byť o niečo konkurencieschopnejší aj z iného dôvodu; v Bahrajne sa Hamilton s Russellom najmenej sťažovali na výkon svojho monopostu v rýchlych zákrutách, nuž a tých je na brehu Červeného mora požehnane.

Lewis Hamilton si však uvedomuje, že na Ferrari a Red Bull to ešte nebude stačiť. “Momentálne si nerobím až také starosti, ale chcel by som sa do toho boja zapojiť čím skôr. Z minulých pretekov sme mali úžasné pocity, keď sme si uvedomili, aké sme mali očakávania, a aký sme získali výsledok. Na to sa však nemôžeme spoliehať každý víkend, takže sa musíme hýbať vpred tak rýchlo, ako len vieme.”

To chvíľu potrvá, Mercedes mal v Bahrajne stratu, ktorá presahovala päť desatín na kolo v kvalifikácii i pretekoch. “Máme problémy a bojujeme, aby sme ich odstránili. Myslím si, že v aute drieme veľa potenciálu. Pracujeme čo najtvrdšie, aby sme všetko napravili.”

“Zo strany iných tímov sme videli úžasný výkon. Medzi nami všetkými je to tesné, takže dúfam, že sa to zlepší. Nemám žiadne pochybnosti o tom, že mám za sebou tú najlepšiu partiu ľudí, ktorá dokáže prísť s riešeniami, opraviť to a vyžmýkať ten výkon,” vkladá dôveru do svojich inžinierov Hamilton.

Čo môžeme od Mercedesu čakať? S menším krídlom by Mercedes mohol byť konkurencieschopnejší, no do veľkej miery to bude závisieť od poskakovania. Vo vysokej rýchlosti a v blízkosti bariér to môže byť riskantné.

“Trať by nemala byť taká hrboľatá ako v Bahrajne. Bahrajn je oveľa starší okruh a keďže je taký starý, má svoj charakter,” uvažuje Hamilton. “Táto trať je superrýchla, ale má iný povrch, pneumatiky sa budú správať inak. Ak budeme stále poskakovať, tunajšie dlhé rovinky nebudú veľmi zábavné, no všetci, ktorých autá poskakujú, sú s nami na jednej lodi. Pokúsime sa niečo z toho napraviť.”

Je to vôbec reálne za taký krátky čas? “Počas posledných troch dní sa odviedla tona práce. Som veľmi hrdý na môj tím, že sklonil hlavy, zostáva koncentrovaný, rozoberá tieto kvantá dát, ktoré zbierame, keď sme v aute, a snaží sa pochopiť naše problémy.”

“Uvedomujeme si, aké máme problémy, ale ešte sa snažíme dopracovať k tomu, čo ich spôsobuje a ako by sme ich vedeli odstrániť bez straty výkonu a v konečnom dôsledku s výkonnostnými ziskami. Tri dni medzi pretekmi je však príliš krátka doba, tento víkend neuvidíme obrovskú zmenu. Snáď vyskúšame nejaké veci. Z pohľadu jazdca je vzrušujúce dnes naskočiť do auta a skúšať čosi nové v nádeji, že nám to pomôže získať trochu výkonu,” doplnil.