logo F1online.skF1online.sk

Sainz: Máme zaujímavé teórie ako stiahnuť stratu na Leclerca

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 3. 2022

Carlos Sainz vstúpil do novej sezóny dobre, ale zase nie tak dobre, ako jeho tímový kolega Charles Leclerc. Ten bol v Bahrajne v kvalifikácii i pretekoch o krok napred a napokon sa radoval z pole position, víťazstva i najrýchlejšieho kola. Na jeho tímovom kolegovi bolo vidno, že mu to s novou F1-75 zatiaľ nejde tak, ako by sám chcel.

Sainz opúšťal Bahrajn so slovami „čakajú ma domáce úlohy“ a otvorene priznal, že situáciu potrebuje vyriešiť čo najrýchlejšie. Pred štartom Veľkej ceny Saudskej Arábie poodhalil, že so svojim tímom tvrdo pracoval na pochopení toho, čo urobil Charles Leclerc inak. Počas piatkových voľných tréningov v Džidde ho čakajú dôležité experimenty.

„V sobotu som sa v Bahrajne ocitol priamo v súboji o pole position, čo pre mňa boli skvelé správy. Napriek tomu, že mi v aute chýbali potrebné pocity a nerozumel som mu, dokázal som dať dokopy niekoľko skvelých kôl, ktoré ma takmer dostali na pole position,“ uviedol Sainz novinárom v Džidde.

„Pravdou však je, že stále potrebujem pracovať na nastavení. V posledných troch dňoch som si urobil analýzu a spolu s mojimi inžiniermi sme prišli s niekoľkými veľmi zaujímavými teóriami, ktoré tu môžeme vyskúšať,“ hovorí rodák z Madridu.

„Nemyslím si, že to bude záležitosť jednej veľkej ceny. Podobne ako vlani treba ísť postupne krok po kroku a posúvať sa vpred. Potrebujeme viac vzoriek.“

„Neviem, či Bahrajn bol len jednorazovou záležitosťou a z ničoho nič budem tu v Džidde tam, kde by som mal byť. Uvidíme, ešte sme stále len na začiatku,“ dodal Sainz.

Ten novinárom nevedel a ani nechcel poodhaliť, prečo sa jeho tímový kolega dokázal s monopostom novej éry zžiť o niečo lepšie. Dokonca poznamenal, že ani on sám tomu možno nikdy úplne neporozumie. Veď s nedotáčavým autom by to malo ísť lepšie jemu.

„Je to príliš špecifické a príliš technické na to, aby som to vysvetlil novinárom,“ hovorí Sainz. „Sú v tom veci ako cit v aute, chce to presne vedieť, čo treba robiť v každom type zákruty, aby som z toho dokázal vyťažiť maximum. Tiež treba auto nastaviť trochu podľa mojich predstáv, aby som sa v ňom cítil lepšie, podobne ako v druhej polovici roka 2021. Chcem to dosiahnuť čo možno najskôr.“

„Sú v tom veci, ktorým dokonca ani ja stále nerozumiem. Nemá cenu zachádzať do detailov, treba to zažiť a vyskúšať, a presne to aj urobím. Keď sa mi s bahrajnským autom napriek všetkému podarilo skončiť na druhom mieste, som presvedčený, že prichádzajú dobré časy,“ dodal Sainz.

Súvisiace články

Diskusia