Brundle: Verstappen nebol proti Leclercovi taký agresívny
Za nami je úvodná veľká cena sezóny a priniesla viacero pozoruhodných momentov. Tým najpozoruhodnejším bol súboj Charlesa Leclerca s Maxom Verstappenom, v ktorom bol napokon úspešnejší monacký pretekár. Všetko to z komentátorskej kabíny pozorne sledoval aj bývalý pilot Martin Brundle, ktorý zaznamenal nejednu zmenu v porovnaní s minulým rokom.
Okrem toho, že nová generácia monopostov skutočne prispela k lepšiemu nasledovaniu, spomenul aj možno trochu odlišný prístup Maxa Verstappena. Ten podľa názoru britského experta nebol v Bahrajne taký agresívny ako vlani.
„Bolo veľmi zaujímavé sledovať, ako sa na seba vrhli,“ píše Brundle vo svojom stĺpčeku na stránkach Sky Sports. „Max v prvej zákrute prekĺzol z vnútornej strany s využitím zákrytu, DRS a skvelej maximálky. Charles ho neustále sledoval vo svojich spätných zrkadlách, akceptoval nevyhnutné a potom si inteligentne postrážil, aby bol detekčnom bode DRS až druhý. Takto mohol on do štvrtej zákruty otvoriť zadné krídlo a získať späť vedenie.“
„Verstappenova obrana bola pevná, ale férová a s podstate nižšou úrovňou agresivity, než akú predvádzal v minulej sezóne s Lewisom Hamiltonom. V skutočnosti to bol Leclerc, ktorý mu v jednom prípade skrížil cestu v nájazde do štvrtej zákruty. Bude fascinujúce sledovať, ako sa to vyvinie v priebehu šampionátu,“ hovorí Brundle.
V Bahrajne sa napokon z víťazstva tešili červené monoposty a z faktu, že Ferrari je opäť na koni, sa môže tešiť celá Formula 1. Tento taliansky tím má za sebou niekoľko rokov strádania, no pred zmenou pravidiel nenechali v Maranelle nič na náhodu a pripravili kvalitné auto. Mať Scuderiu späť v boji o titul určite nikomu nevadí.
„McLaren, Aston Martin a Williams nebudú s týmto stanoviskom veľmi súhlasiť, a tak ich budeme zdvorilo ignorovať, kým nevykonajú zásadné úpravy svojich konceptov. Budeme dúfať, že ich čoskoro privítame na stupňoch víťazov. Formula 1 na tom však je lepšie, keď Ferrari má skutočné tempo, nie ako v roku 2019, kedy viseli otázniky nad ich prietokom paliva,“ myslí si Brundle.
„Ferrari v minulom roku nemuselo bojovať o titul, vďaka čomu sa mohlo sústrediť a investovať zdroje do novej éry. Mali tiež o desať percent viac času na aerodynamický vývoj ako Mercedes, a využili ho veľmi dobre.“
„Okrem toho sme prešli na udržateľné palivo E10 a vývoj motorov je teraz zmrazený až do roku 2026. Súdiac podľa výkonov tímov Alfy Romeo a Haasu s motormi Ferrari, spolu double ich továrenského tímu, môžeme povedať, že to zvládli aj po stránke pohonnej jednotky,“ píše Brundle.
Dáta z pretekových simulácií i pohľad na čisté tempo naznačovali, že miernym favoritom by mal byť Red Bull a práve tento tím je ten, ktorý nastaví počiatočnú latku. „Leclerc bol však v senzačnej forme a mal iné plány. Získal pole position, viedol v každom kole, zajazdil najrýchlejšie kolo a zvíťazil v diváckom hlasovaní o jazdca dňa. To všetko s veľkým úsmevom a tiež škodoradosťou, keď svoj tím v poslednom kole vystrašil, že má problém s motorom,“ dodal Brundle.