logo F1online.sk

Alonso: Predbiehanie je stále ťažké

Esteban Ocon a Fernando Alonso
© Twitter/Alpine
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková22. 3. 2022

Alpine má za sebou pomerne solídny prvý súťažný víkend v Bahrajne. Obaja piloti sa umiestnili na bodovaných pozíciách, čo je rozhodne dobrý signál pred zvyškom sezóny. Nešlo to však bez problémov. Kým Esteban Ocon sa musel po pretekoch ospravedlňovať Mickovi Schumacherovi za zostrelenie jeho monopostu, Fernando Alonso bol nespokojný s predbiehaním, ktoré sa podľa neho ani po zavedení nových pravidiel nezlepšilo.

Ocon sa v nedeľu najvýraznejšie „predviedol“ v šiestej zákrute, a to hneď v prvom kole pretekov. Mladý Francúz sa vlastnou vinou dostal do kontaktu so zadnou časťou Schumacherovho auta, čo spôsobilo, že jeho Haas sa roztočil. Mick mal šťastie a predviedol vzorové hodiny, po ktorých mohol pokračovať ďalej.

Komisári ale neváhali a prakticky okamžite uštedrili 25-ročnému pretekárovi päťsekundovú časovú penalizáciu a dva trestné body, celkovo ich teda má na začiatku nového ročníka už tri. Francúz čestne prijal vinu za nehodu. „Určite sa musím Mickovi za tento incident ospravedlniť. Bola to v každom prípade moja chyba.“

„Nebol som dostatočne vedľa neho, aby som sa mu mohol vyhnúť. Dúfal som, že ma Mick uvidí, ale nakoniec ma nevidel, takže sme sa zrazili. Samozrejme, môžem sa mu len ospravedlniť, ale som rád, že zvládol otočenie sa o 360 stupňov a dostal sa z toho. Teším sa, že sme si nakoniec nepoškodili autá,“ vysvetlil svoj pohľad na danú situáciu mladý rodák z krajiny galského kohúta.

Naopak, Schumacher je iného názoru. Uviedol, že jeho poškodené auto na tom po kolízii nebolo „práve úžasne“. Syn legendárneho sedemnásobného majstra sveta napokon obsadil jedenástu priečku a nebodoval.

Čo sa týka Ocona, ten sa po chybnom momente vzchopil a nakoniec končil siedmy. „Odvtedy to boli veľmi silné preteky. V prvých dvoch stintoch sme boli veľmi rýchli, vracali sme sa dopredu a robili sme pekné predbiehacie manévre. Takže to bola dosť silná a dobrá stratégia aj zo strany chlapcov. Dobré prvé preteky s dvoma autami na bodovaných priečkach, to berieme.“

Pokiaľ ide o jeho tímového kolegu Fernanda Alonsa, zatiaľ čo viacerí jazdci po úvodnej veľkej cene hlásia, že nasledovanie áut pred sebou bolo jednoduchšie, Španiel upozorňuje, že to ešte neznamená, že sa predbiehanie skutočne zlepší.

„Nasledovanie bolo určite jednoduchšie. Už pri testovaní sme si všimli, že bolo ľahšie držať sa monopostov pred vami, ale predbiehanie stále nie je také jednoduché, ako sa zdá v televízii. Myslím si, že všetky predbiehania, ktoré sme videli, boli spôsobené tým, že jedno auto malo na novších pneumatikách o dve sekundy väčšiu rýchlosť ako ostatné,“ vysvetlil dvojnásobný šampión, ktorý v Bahrajne získal deviatu pozíciu.

Kľúčové sú podľa Alonsa stále pneumatiky. „Stretol som autá, od ktorých som bol o dve sekundy rýchlejší a predbehol som ich po niekoľkých zákrutách. A stretol som aj autá, ktoré boli odo mňa o dve sekundy rýchlejšie a predbehli ma po dvoch alebo troch zákrutách. Myslím si, že pneumatiky sú stále najväčším rozlišovacím faktorom, nie nasledovanie. Takže uvidíme, musíme odjazdiť viac pretekov.“

Súvisiace články