logo F1online.sk

Binottovi sa pred očami mihli roky 2017 a 2018: Nesmieme to pokaziť

Spoločná fotka Ferrari po víťazstve v Bahrajne 2022
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala21. 3. 2022

Ferrari vstúpilo do novej éry Formuly 1 dokonale; rýchlosť v kvalifikácii potvrdilo ziskom pole position, tú pretekovú zas bodom za najrýchlejšie kolo aj obsadením dvoch najvyšších priečok na pódiu. Pred nami je však ešte 22 veľkých cien, okolo ktorých nás čaká intenzívny vývoj. Mattia Binotto zdôrazňuje, že Ferrari si tentoraz nemôže dovoliť v ňom poľaviť.

Tifosi sú aj po Veľkej cene Bahrajnu opatrní. V živej pamäti majú totiž sezóny 2017 a 2018, ktoré sa rozbehli podobne optimisticky. Napríklad po Monaku 2017 trónil na čele priebežného poradia Sebastian Vettel s 25-bodovým náskokom na Lewisa Hamiltona, o rok neskôr by s podobnou výhodou viedol aj po domácich pretekoch v Nemecku, keby sa nestalo to, čo sa stalo.

Istý podiel viny za rok 2018 môžeme pripísať aj Sebastianovi Vettelovi, no je zrejmé, že nie všetku. Scuderia v oboch spomínaných ročníkoch skrátka nedokázala udržať vývojové tempo, ktoré nasadili v Mercedese.

Mattia Binotto teraz upozorňuje, že nič také sa nesmie zopakovať, tentoraz už taliansky tím musí dotiahnuť veci do konca. “V aute je určite ešte potenciál, ale potrebujeme ten monopost vyvíjať. Keď máte dobrý základ a vyvíjate, musíte sa postarať o to, aby všetky novinky na aute predstavovali krok vpred.”

“Teraz je to dokonca ešte dôležitejšie, keďže sme pod rozpočtovým stropom. Nemôžeme to pokaziť,” zdôrazňuje boss talianskeho tímu. “Budeme mať len pár príležitostí na vývoj. Nech už spravíme čokoľvek, musíme si byť istí, že to bude správne.”

Ferrari je však na to skvele pripravené. Rozhodlo sa totiž, že po prvých testoch nebude príliš meniť svoj monopost, namiesto toho ho chce najprv do detailov pochopiť. S týmito dátami budú môcť v továrni prijímať informovanejšie rozhodnutia a minimalizujú riziko, že trafia vedľa. Presne preto Ferrari pred sezónou oznamovalo, že na prvých dvoch, možno až troch veľkých cenách nemáme čakať významnejšie balíky noviniek.

Pri tejto vyrovnanosti výkonov na čele medzi Ferrari a Red Bullom bude veľmi dôležité sa posúvať vpred, nie stagnovať či dokonca cúvať. “Myslím si, že ostatní sú veľmi silní, dokázali to v kvalifikácii, kde naozaj záležalo na detailoch.”

“V pretekoch mohli byť ešte silnejší, no zrejme mali problémy so spoľahlivosťou, resp. niečo sa stalo, kvôli čomu nebolo ich auto v perfektnej forme — aspoň to sme pochopili z vysielačkovej komunikácie. Inak by boli rýchli,” myslí si Binotto.

Max Verstappen po druhom pitstope naozaj hlásil, že má problémy s riadením. Okrem toho mu robili problémy brzdy, no a v závere už preslávené palivové čerpadlo. “Max počas prvého stintu na ojazdených pneumatikách dokázal držať krok s Charlesom. Nemali by sme zabúdať, že oni sú majstri sveta, stále sú favoritmi. My musíme odvádzať naše maximum. V Džidde by sme mohli vidieť úplne iný obraz. Podľa mňa potrebujeme odjazdiť aspoň štyri, päť pretekov, aby sme získali skutočný pohľad.”