Russell: Namiesto pohybu vpred narážame na zem
Skončiť na štvrtej priečke po štarte z deviateho miesta nie je vôbec zlé. George Russell je podobne ako Lewis Hamilton spokojný so svojím umiestnením, no rovnako ako tímový kolega pripomína, že jeho monopost má viacero nedostatkov, ktoré sa budú ťažko odstraňovať.
Georgeovi Russellovi kvalifikácia nevyšla. Vo výjazdovom kole to s rýchlosťou prehnal a pneumatiky si nepripravil optimálne, čo ho napokon stálo štart z tretieho radu. Všetko si však vynahradil v nedeľu, keď pomerne nenápadnou jazdou získal pre svoj tím dvanásť bodov.
“S pretekmi som celkom spokojný, mal som dobrý štart a získal som pozície,” začal s rekapituláciou George Russell, ktorý sa už s takou radosťou nepozeral na dosiahnuté časy. Na Ferrari a Red Bull vpredu strácal miestami až sekundu. “Vieme, čo nás obmedzuje. Nakoniec z toho bol dobrý výsledok, určite by sme ho vzali, ale tento víkend bol aj poriadne ťažký. Uvedomili sme si, že výrazne zaostávame za pozíciami, na ktorých by sme chceli byť.”
“Nemyslím si, že by sme našli recept tak skoro, no verím, že ho nájdeme. Ešte dobrých pár pretekov potrvá, kým začneme odomykať výkon nášho auta. Keď vezmem do úvahy, koľko máme problémov, bol to pozitívny víkend,” zdôraznil mladík v službách Mercedesu, ktorý odhadol stratu Mercedesu na 0,5 sekundy v kvalifikácii a 0,5 až 0,7 sekundy v pretekoch. “Nebolo to také zlé, ak zohľadníme mieru poskakovania a ako ťažko sa v tom aute jazdí, no my sme prišli vyhrať, chceme viac.”
Mercedes zaostáva v zákrutách aj na rovinkách. Ak sa pozrieme na výkony ostatných zákazníkov, musí nám napadnúť, či v tom nemá prsty najmä pohonná jednotka. McLaren, Williams a Aston Martin sa však nesmú vyhovárať len na ňu, keďže Mercedes dokázal jazdiť za Ferrari a Red Bullom.
Ani Russell nepripisuje celú stratu pohonnej jednotke, namiesto toho spomína toľko skloňovaný pojem z posledných týždňov. “Nepovedal by som, že za to môže čisto len motor, prispieva k tomu viacero faktorov.”
“Máme pomerne veľký odpor auta, ale toto poskakovanie, ktoré pociťujeme na rovinkách, nás spomaľuje. Namiesto toho, aby sme sa hýbali vpred, narážame na zem,” vysvetlil Russell. “Myslím si, že 50 percent z nášho manka naberáme na rovinkách, zvyšných 50 percent v zákrutách. Máme nádej, všetci veríme, že tento problém vyriešime. Teraz však netušíme, koľko to bude trvať — či to bude už budúci víkend, alebo až keď bude po všetkom.”
Hoci na televíznych záberoch možno pozorovať poskakovanie monopostu najmä na rovinkách, Mercedes už v sobotu prezradil, že týmto neduhom trpí aj v zákrutách. Nuž a k tomu pridajme brzdné zóny, v ktorých je jednoduchšie prebrzdiť pneumatiku ako kedykoľvek predtým.
“Nepovedal by som, že by to bolo fyzicky náročné, je to skôr nepohodlné. Chcete, aby jazda bola hladká, nie takáto. Malo to veľký vplyv aj na gumy. Keďže v každej brzdnej zóne poskakujete, zadné pneumatiky pri brzdení vynechávajú, auto je skrátka nestabilné,” uviedol 24-ročný Brit.
Absolútnou top prioritou je teraz odstránenie poskakovania. “Vieme, že ak odomkneme tento výkon, tak z toho budeme profitovať všade. Pomôže to gumám, pomôže nám to na brzdách a budeme mať viac priľnavosti. Dúfame, že nájdeme riešenie čím skôr, pretože toto bude odpoveďou na mnohé naše problémy. Ľahšie sa to však povie ako vykoná…”