logo F1online.skF1online.sk

Uvoľnený Leclerc vyľakal inžinierov. V závere im hlásil problémy s motorom

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala20. 3. 2022

Až na pár kôl, keď naňho útočil Max Verstappen, si Charles Leclerc dokázal strážiť prvú priečku aj s nezanedbateľným náskokom. Na čele sa cítil tak pohodlne a sebaisto, že už dávno pred koncom začínal kuť plány, ako si vystrelí zo svojho boxového múrika.

Už sú to tri roky od Veľkej ceny Bahrajnu 2019, na ktorú fanúšikovia Ferrari a Charlesa Leclerca nespomínajú v dobrom. Monacký rodák bol na najlepšej ceste za víťazstvom, na ktoré mohol dosiahnuť už vo svojich druhých pretekoch v červenej kombinéze, no doplatil na technický problém. Cieľovú čiaru kvôli nemu nepretínal ako víťaz, ale ako tretí muž klasifikácie.

Keď sa teda v poslednom kole vo vysielačke ozval so správou, že pohonná jednotka začína robiť šarapatu, jeho inžinieri sa museli poriadne preľaknúť. “S motorom sa deje niečo čudné,” oznámil tímu vážnym hlasom.

Pretekový inžinier Xavier Padros chvíľu nereagoval. Určite si viete predstaviť, aký frmol musel nastať na boxovom múriku, ako všetci inžinieri zbystrili pozornosť a začali prezerať dáta odhora nadol. Napokon to však Padrosovi došlo a s tlmeným smiechom mu odvetil, že rozumie.

Po pretekoch vysvetlil, ako sa rodilo toto huncútstvo. “V poslednom kole som si z nich trochu vystrelil a povedal som, že s motorom sa deje niečo čudné. Som si istý, že sa to inžinierom veľmi nepáčilo.”

Leclerc sa však zabával. Jeho obrovskú pohodu a vieru v techniku dokazuje to, čo prezradil následne: “Bola to zábava, behalo mi to po rozume už posledných desať-pätnásť kôl!” Už len zostávalo modliť sa, aby to nezakríkol. “Dúfal som, že sa neobjavia žiadne problémy so spoľahlivosťou.”

Keď Verstappen zrazu začal odpadávať, nebolo veru Monačanovi všetko jedno. “Akonáhle som zbadal, že Max má problémy, hovoril som si — no tak, poďme, vydrž to až do konca! A vydržalo to.”

Red Bull tak túto bitku prehral na celej čiare, no vo Ferrari si nemyslia, že by mal nárok, aj keby neodstúpil. “Nemyslím si, ale nikdy neviete. Mal som ozaj dobrý reštart, takže predbehnúť ma by bolo preňho náročné. A potom som mal veľmi dobrý rytmus. Vždy, keď som mal odstup, som si dokázal manažovať náskok.”

Súvisiace články

Diskusia