logo F1online.sk

Verstappen: Nemohol som ani zatočiť a riadenie bolo oneskorené

Max Verstappen
© Twitter/Red Bull
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 3. 2022

Veľká cena Bahrajnu skončila pre Red Bull úplnou pohromou. Ak si spomínate na Veľkú cenu Rakúska 2020, tak to bolo naposledy, čo tento tím nedokončil preteky s oboma monopostami. V nedeľu v Bahrajne pripravila „červených býkov“ o body úplne identická porucha na oboch autách. Max Verstappen skončil tri kolá pred koncom, Sergio Pérez dokonca v poslednom kole.

Netreba však vešať hlavu. V aute potenciál je, aj keď v pretekoch očividne nestačili tempu Ferrari. To by ešte samo osebe nebola katastrofa, keby aspoň došli do cieľa. V závere však identická porucha vyradila z pretekov oba monoposty. Z potenciálne druhého a štvrtého miesta je tak nula bodov.

Problémy sa spustili pri tretej zastávke v boxoch, kedy sa Max začal sťažovať na tuhé riadenie a vyvrcholili tri kolá pred koncom problémom s palivovou pumpou, ktorá Verstappena vyradila z pretekov. Čo je však ešte zaujímavejšie, tieto dva problémy spolu nijak nesúviseli. Problém s riadením sa podľa Christiana Hornera mal vyskytnúť pri pitstope, kedy jackman auto spustil a nárazom o zem sa ohla spojovacia tyč riadenia.

„Ešte úplne nerozumieme tomu, prečo sa to stalo. Určite k tomu však došlo po tom, čo mi nasadili pneumatiky a vyrazil som. Nebolo to len o tom, že by riadenie išlo tuhšie, bolo takmer nemožné vôbec zatočiť. A nielen to, zdalo sa, akoby bolo oneskorené. Zatočil som doprava a autu chvíľu trvalo než zatočilo,“ povedal po pretekoch Max Verstappen.

„Preto som mal taký slabý reštart, keďže mi nešlo vyrovnať volant, ktorý sa akoby zasekol. Bolo to ťažké. Mali sme problémy, s ktorými sa treba vysporiadať.“

„Samozrejme, nič také nechcete, ale je to len prvý víkend sezóny. Nemali sme nijak úžasné tempo, myslím, že vyváženie z nejakého dôvodu nebolo také dobré ako v piatok. Veľa vecí treba zanalyzovať, môžete si možno povedať, problémy môžu prísť, môžete občas vypadnúť, ale podľa mňa na tejto úrovni a s takými informáciami, by sa to stať nemalo,“ povedal Max.

Ten zviedol po prvej zastávke v boxoch nádherný súboj s Charlesom Leclercom, z ktorého vzišiel víťazne monacký pretekár. Pri druhom už nebol Max dostatočne blízko. Od tímu dostal príkaz, aby na to po zastávke príliš netlačil a bol opatrný s pneumatikami. Holanďan poslúchol a aj to oľutoval. „Dvakrát som na to pri výjazde netlačil a nie som vpredu. Už opäť to nikdy neurobím,“ kričal do vysielačky.

Aj po pretekoch si myslel, že v oboch prípadoch mu ten undercut mohol vyjsť. „Mohol som byť dvakrát vpredu, áno,“ prikývol Verstappen.

„Tempo v aute je. Myslím, že sa nám dnes z nejakého dôvodu nepodarilo predviesť to, čo naozaj dokážeme. Určite tam je potenciál, inak by sme neboli tak vysoko. Po jednom vypadnutí síce nie je po všetkom, ale radšej by som mal tých osemnásť bodov,“ povedal Verstappen.

Holanďan teda nebol spokojný s tým, ako sa jeho tímu v nedeľu darilo. V ďalšom popretekovom rozhovore priznal ďalšie problémy, ktoré Red Bullu znemožňovali uspieť. „Myslím si, že po stránke stratégie sme mohli odviesť lepšiu prácu a mohli sme byť agresívnejší vo výjazdovom kole. Nikdy neviete, čo sa môže stať, veď počas celých pretekov sme mali dobrú maximálku,“ hovorí Verstappen.

„Mal som problémy s riadením, taktiež problémy s brzdami, ktoré sa veľmi prehrievali pri snahách o útok. Musel som teda nechať Charlesa ísť,“ dodal Max.

Súvisiace články