logo F1online.sk

Mercedes stráca, ale kde? Podľa Wolffa má problém aj na rovinkách

George Russell, Mercedes zozadu
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala19. 3. 2022

Sedem desatín sekundy. Také časové manko nabral najlepší z dvojice Mercedesov. To je pri použití formulovej optiky kvantum času, ktoré sa nedá preklenúť len tak. Podľa Tota Wolffa však predbežné analýzy ukazujú, kde Mercedes o tieto desatinky sekundy prichádza; sú to rovinky.

Piate a deviate miesto, to nie je výsledok, ktorým by sa chceli pýšiť osemnásobní víťazi Pohára konštruktérov v rade. Také je však realita, hodnotil kvalifikáciu Toto Wolff, ktorého si zavolal na rozhovor štáb britskej Sky Sports.

“Myslím si, že momentálne musíme hľadieť na náš výkonnostný level realisticky,” uviedol Toto Wolff v sobotu večer. “A to znamená, že sme tretím najrýchlejším tímom v štartovom poli, Lewis tam dotiahol naše auto.”

“V prípade Georgea pravdepodobne došlo k tomu, že sme ho v poslednom výjazde naviedli na nesprávnu cestu. Poradili sme mu, aby vo výjazdovom kole na to zatlačil a zrejme prišiel o výhodu tých nových pneumatík,” poznamenal na margo mladíkovho výkonu. Russell naozaj konštatoval, že v prvom sektore nemal žiadnu priľnavosť, a len v ňom stratil deväť desatín sekundy.

Avšak aj Lewisovi Hamiltonovi chýbalo sedem desatín na Leclerca, a to nemal taký problém ako druhá strana garáže. Podľa Wolffa sa dá pomerne ľahko vypichnúť jedna oblasť, v ktorej monopost W13 stráca, no ďalšie nedostatky auta je už ťažšie rozanalyzovať.

“V tejto fáze je ťažké vyriecť nejaké závery,” načal túto tému Wolff, no napokon predsa len čosi prezradil. Vzhľadom na miniatúrne bočnice sú jeho slová prekvapivé: “Myslím si, že jazdíme s väčším odporom. Máme dáta, podľa ktorých máme väčší odpor ako ktokoľvek iný.”

Jeden by si pomyslel, že úzke bočnice Mercedes predstavil aj preto, aby minimalizoval odpor auta… Ktovie, či pravda nie je niekde inde, či sa náhodou neskončila motorová nadvláda Mercedesu.

“Vidíme, že strácame na hlavnej rovinke, hoci na tých ostatných nie až tak veľa,” plynule nadviazal na svoje predchádzajúce slová. “Po prvých dvoch pretekoch to teda musíme zhodnotiť a zistiť, či nám chýba výkon alebo energia z batérie, a to ešte skôr, ako začneme ukazovať prstom na nejaké oblasti.”

Na záver sa Wolff pokúsil interpretovať tvrdé dáta, podľa ktorých Lewis Hamilton stratil 0,680 sekundy na Charlesa Leclerca. “Jedno naše auto stratilo sedem desatín. Avšak v Q3 sme na nových gumách absolvovali len jeden výjazd. Tu sa pravdepodobne nachádzajú ďalšie dve-tri desatiny, možnože dve desatiny. Reálne sa teda bavíme o polovici sekundy, ktorá nám chýba na jedno kolo. Uvidíme zajtra. Mám trochu obavy z toho, ako na tom budeme, no v každom prípade sa učíme.”