Steiner potvrdil slová Mazepina: Dostal to písomne a nehovoril som s ním
Americký tím Haas má v tejto sezóne skutočne „šťastie“. Sezóna sa ešte ani nezačala a celok okolo Günthera Steinera bol stredobodom pozornosti už niekoľkokrát. Invázia na Ukrajinu, strhnutie nálepiek Uralkali, vyhodenie Mazepinovcov, meškajúci náklad v Bahrajne, reakcia Mazepinovcov, angažovanie Kevina Magnussena. Všetky tieto udalosti sa zmestili prakticky do dvoch týždňov. Niet preto divu, že Tirolčanovi pribudli na hlave nejaké tie šediny.
Reakcia Nikitu Mazepina bola pomerne ostrá, avšak zbytočná. Ruský pretekár sa síce sťažoval, kritizoval a svoju výpoveď označil ako „neférovú“, no len o pár hodín neskôr sa sám ocitol na sankčnom zozname EÚ. Za žiadnych okolností by sa teda do novej sezóny nemohol zapojiť, ani keby sa všetky hviezdy a planéty na nebi spojili.
„Posledné dva alebo tri týždne boli vskutku únavné. To najhoršie by však už malo byť za nami a teraz môžeme ísť len nahor. Máme akosi šťastie na prekvapenia,“ povedal Günther Steiner v rozhovore pre RTL.
Koniec Nikitu Mazepina hodnotí pragmaticky a tvrdí, že Haas v danom momente nemal na výber. „Neviem posúdiť, či je Nikita obeťou, ale vždy je mi ľúto, keď musím urobiť niečo také. Rozhodovali o tom vonkajšie okolnosti, ktoré nik z nás nemohol ovplyvniť. Skrátka sa s tým treba naučiť žiť a ísť ďalej. Pre mňa to je súčasť života,“ povedal Steiner.
Mazepin sa okrem toho sťažoval, že s ním tím takmer nekomunikoval. Dozvedel sa to len krátko pred oficiálnym oznámením a nehovoril s ním ani šéf tímu. Toto všetko Steiner v podstate potvrdil.
„Dostal to odo mňa iba písomne a osobne som s ním nehovoril,“ stručne zhodnotil situáciu šéf Haasu. Pokiaľ ide o možnú žalobu zo strany Uralkali, zostáva opatrný. „Je to veľmi komplexný problém, dokonca aj pre právnych expertov, no o nejaké peniaze určite prídeme. Tím je však finančne stabilný, nemusíte mať obavy.“
V tom čase však už mal Steiner úplne iné problémy než Mazepina. Ukázalo sa totiž, že kvôli poruche lietadla nedorazí náklad do Bahrajnu včas. Ako kompenzáciu mali v Haase dostať možnosť jazdiť v nedeľu dopoludnia, čo sa však niektorým tímom nepáčilo, napokon sa tak museli uspokojiť s hodinami navyše v piatok a sobotu.
„Pre nás by bolo lepšie, keby sme mohli jazdiť poldňa v nedeľu,“ priznal Steiner. „Chlapci už boli unavení a niektorí museli pracovať 30 hodín v kuse. S dlhším dňom na trati sa skrátil čas na oddych. Preto by bolo lepšie, keby sme to mohli dobehnúť v nedeľu.“