Ferrari má podľa Talianov čelo na dostrel, nádrže vraj nevyprázdnilo | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari má podľa Talianov čelo na dostrel, nádrže vraj nevyprázdnilo

fotka k článku undefined
zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Ako na tom bolo Ferrari v Bahrajne? To je skutočne dobrá otázka, na ktorej rozlúsknutie už nebudeme musieť čakať dlho. Talianske médiá si však chcú čakanie trochu skrátiť, a tak prišli s radom zaujímavých informácií. Ich hodnovernosť už musí posúdiť každý sám.

K najuznávanejším expertom na Apeninskom polostrove patria Leo Turrini a Giuliano Duchessa. Tí spoločne nadviazali na linku, ktorú ťahá aj samotný tím z Maranella: nevieme, ako na tom sme a nikto nevie, kto je najlepší. Napriek tomu ich zdroje prišli s niekoľkými zaujímavými informáciami, ktoré stoja za zmienku.

„Ferrari má za sebou veľmi konzistentné predsezónne testy. Inžinieri sú spokojní s tým, čo nazbierali a Binottov výraz hovorí jasne. V Maranelle vládne určitý optimizmus pri korelácii dát medzi Barcelonou a Bahrajnom. Je to však stále iba začiatok a toto bude nutné potvrdiť aj v samotnom priebehu sezóny, najmä vývojom,“ píše Duchessa.

„Dáta ukazujú aj dôležitý detail, ktorý sa neobjavil už niekoľko rokov. Ferrari nemalo žiadne obavy o výkonnosť v priebehu celého dňa. Bolo jednoduché zajazdiť dobré časy bez ohľadu na množstvo paliva a pneumatiky. V tomto smere je to akoby sa vrátila stará SF70H (monopost z roku 2017, pozn. red.).“

„Koniec koncov, doterajšie predstavenie na trati potvrdilo, že Ferrari odviedlo prácu, ktorá sa od neho očakávala,“ dodáva Duchessa.

Jednou z najdôležitejších otázok zostáva, ako je na tom pohonná jednotka? Predsa len, v tomto smere toho môže Mercedes a Red Bull skryť najviac. Môžu natankovať veľa paliva a motory „stočiť“ na nižší výkon. Ani v tomto smere však v Maranelle zdá sa obavy nemajú.

„Pohonnú jednotku 066 použili v mierne výkonnejšom režime len zákazníci Ferrari, konkrétne Mick Schumacher a Valtteri Bottas. Motor navrhnutý tímom Enrica Gualtieriho má za sebou potrebné kilometre, naplánované testovanie a fungoval dobre,“ píše Duchessa.

Ten podobne ako ďalšie talianske zdroje ponúka hrubý odhad, že Ferrari by mohlo za Red Bullom zaostávať o dve alebo tri desatiny. Avšak s dodatkom, že Mercedes je veľkou neznámou.

„Pokiaľ viem, tak F1-75 ani raz nejazdilo s prázdnou nádržou a Ferrari tiež nechcelo ukázať výkon svojej pohonnej jednotky. Najpozitívnejšou vecou je určite fakt, že sa neobjavili žiadne veľké problémy. Obaja jazdci ukázali konzistentnosť výkonov,“ píše Leo Turrini, ktorý vo svojom stĺpčeku ťažil aj z informácií od Duchessu.