Massimo Rivola: Alonso z nás svojim prehľadom o pretekoch robil idiotov
Meno Massimo Rivola bude pravoverným fanúšikom motoršportu určite známe. V Taliansku je tento muž na pretekárskych okruhoch pojmom. V súčasnosti je športovým riaditeľom Aprilie v MotoGP, no dlhé roky strávil vo Formule 1 a pracoval aj pre Ferrari.
Rivola má rýchlosť odjakživa v krvi, aj keď vyštudoval ekonomiku a obchod. Narodil sa vo Faenze a študoval v Bologni, takže taliansku „Motor Valley“ má v rodokmeni. Začínal v Minardi a po jeho prevzatí Red Bullom pokračoval s Toro Rosso, kde bol svedkom prvého víťazstva Sebastiana Vettela. Neskôr sa pripojil k Ferrari, kde sa vypracoval na šéfa ich jazdeckej akadémie. Tam zohral kľúčovú úlohu v presune talentovaného Charlesa Leclerca do Formuly 1.
„Pracovať s ním bola veľká zábava. Hneď od začiatku ste mohli vidieť, že z neho bude šampión. V mnohých ohľadoch mi dosť pripomína Fernanda Alonsa: nech je pred ním akákoľvek výzva, chce zvíťaziť, porážky neakceptuje a znáša ich len veľmi ťažko,“ povedal Rivola pre Il Foglio.
„Veľa sme s ním na tom pracovali, na zvládaní úzkosti, hnevu a premýšľaní o chybách. Ak má okruh pätnásť zákrut a v jednej urobíte chybu, v ostatných štrnástich na ňu už nesmiete myslieť. Odviedol dobrú prácu a v tomto smere sa veľmi zlepšil.“
„Tiež si myslím, že tragédie, ktoré v živote utrpel, od Julesa Bianchiho po jeho otca, ho ešte posilnili. Má veľký potenciál a môže ďalej rásť. Stále sa však musí zlepšiť v čítaní pretekov,“ hovorí Rivola, ktorý má jasno v tom, kto bol v tejto disciplíne absolútne neprekonateľný.
„Nikto nečíta preteky tak, ako to dokázal Alonso. Veľakrát sme sa kvôli nemu na boxovom múre cítili ako idioti, pretože dovidel ďalej ako my. Sedeli sme za počítačmi, on robil svoju prácu, no veci pochopil skôr než ostatní,“ dodal Rivola.
Ten síce teraz má hromadu povinností v MotoGP, no Formulu 1 naďalej sleduje. Štvorkolesový šampionát aktuálne vstupuje do novej epochy s novými pravidlami. Úvodné týždne a prvá várka testov priniesli mnoho zaujímavého, vrátane rôznych prístupov k dizajnu nových monopostov.
„Z Maranella počujem mnoho optimistického o číslach, ktoré sa im podarilo dosiahnuť. Pri pohľade na nové autá si však hovorím, že niekto musel urobiť chybu. Pamätám si veľkú zmenu pravidiel v roku 2009. Bol to môj prvý rok s Ferrari a ten začal podaním protestu proti tímu Brawn GP. Táto stajňa s jej dvojitým difúzorom všetkých prekvapila,“ spomína Rivola.