logo F1online.sk

Rossi ospevuje nový motor Renaultu: Nový koncept, ľahší a efektívnejší

Alpine zozadu, zadné krídlo, El Plan
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 2. 2022

Nový monopost tímu Alpine spoznáme dnes (v pondelok) podvečer. Uvidíme teda, ako skombinovali svoju vlaňajšiu modrú s ružovou nového titulného partnera BWT. Avšak ako sa hovorí, „farba nejazdí“ a vo Formule 1 vždy rozhodujú inovácie. Tie ponúkne aj nová pohonná jednotka Renaultu, ktorá nasleduje koncept Mercedesu a Hondy.

Vo Viry sa rozhodli rozdeliť turbo, čo je prístup, s ktorým prišiel Mercedes, neskôr ho nasledovala Honda a v tomto roku aj Renault. Jediné Ferrari vraj napokon zostalo verné pôvodnému konceptu. Francúzom to však môže priniesť nemalý bolehlav, keďže času na doladenie spoľahlivosti nového motora nebolo dostatok.

Podľa pravidiel budú mať dodávatelia pohonných jednotiek viac času pracovať na spoľahlivosti. Od 1. marca dôjde k zmrazeniu vývoja dôležitých komponentov, ďalej teda už nebude možné robiť zmeny v honbe za vyšším výkonom. Vylepšovať motor za účelom zlepšenia spoľahlivosti však možné bude.

„Je to buď spoľahlivosť alebo výkon, pretože obvykle nemôžete mať oboje,“ prehlásil výkonný riaditeľ tímu Laurent Rossi, ktorého cituje Motorsport.com.

„V priebehu roka nášho vývoja sme si zažili niekoľko momentov, pri ktorých sme vedeli, že nám chýba spoľahlivosť. Taká je však naša voľba, pretože spoľahlivosť je jediná páka, ktorú máme v tomto roku k dispozícii.“

„Tímu som teda povedal: tlačte ďalej na pílu, mne je to jedno. Radšej uberiem výkon s vedomím, že sme dosiahli výkonnostný vrchol, než sa cítil uvoľnene so spoľahlivým motorom, ktorý nedodáva potrebný výkon. Mimochodom, presne taký bol náš prístup v minulosti. Zatlačili sme teda opačným smerom. Dobrou správou je, že sme s týmto motorom v ostatných týždňoch už absolvovali tisíce kilometrov,“ povedal Rossi.

Médiám pritom potvrdil, že Renault sa vydal cestou nového konceptu s rozdeleným turbom, ktorý spolu s ďalšími zmenami prinesie významné benefity. „Pohonná jednotka bola celkom prepracovaná. Keď hovorím celkom prepracovaná, myslím tým úplne nový koncept.“

„V prvom rade to je rozdelenie turba, ktoré je jedným z viditeľných prvkov, vďaka ktorým bude nový motor kompaktnejší. Umožní nám posunúť ho bližšie k jazdcovi a tým zmeniť ťažisko monopostu,“ hovorí Rossi.

„Nový motor je ľahší a dokáže pracovať v omnoho širšej škále podmienok, ako sú teplota alebo tlak. Pre nás je to naozaj prelomový moment. Verím, že nám umožní znížiť našu stratu na čelo štartového poľa,“ dodal Rossi.

Súvisiace články