logo F1online.skF1online.sk

Mercedes na záberoch zo Silverstonu odhalil, ako bude fungovať DRS

Mercedes W13, Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala19. 2. 2022

Aj keď sme po vlaňajšom predstavení prototypu monopostu pre rok 2022 mohli nadobudnúť taký pocit, systém otvoreného zadného krídla DRS z Formuly 1 v najbližších sezónach nevymizne. Na palubných záberoch z piatkových jázd Lewisa Hamiltona sme dokonca mohli vidieť, ako bude fungovať.

Formula 1 už vlani v Silverstone predstavila prvé auto, ktoré sa malo priblížiť monopostom z novej generácie. Viacerým fanúšikom však pri pohľade na túto maketu udrelo do očí zadné krídlo, na ktorom nebol žiaden mechanizmus, ktorý by dokázal manipulovať s jeho vrchnou klapkou.

FOM

Dlho sa preto špekulovalo, či Formula 1 nechce od novej sezóny odstrániť systém DRS. Platí predsa, že nové autá by podľa teoretických predpokladov nemali byť také náchylné na turbulentný vzduch a zároveň by ho mali vytvárať menej, možno až o toľko, že DRS bude zbytočné.

Cieľom je skutočne dosiahnuť, aby DRS v konečnom dôsledku nebolo treba, ale tento proces bude ešte pár rokov trvať. Šéf McLarenu Andreas Seidl odhadol, že ak nové pravidlá úspešne odstránia problémy s jazdou za iným monopostom, tak by sme sa mohli s DRS rozlúčiť v strednodobom horizonte. Nemecký AMuS hovorí o roku 2026, v prípade ideálneho priebehu už o sezóne 2024.

Zatiaľ si však piloti budú na rovinkách pomáhať otváraním zadného krídla, a tak zmenšovať odpor monopostu. A ako to vlastne bude fungovať? V porovnaní s minulými rokmi sa toho tak veľa nezmení, aj od novej sezóny bude akčný člen otáčať vrchnú klapku zadného krídla. Rozdiel je len v tom, že po stranách bude chýbať koncová lišta.

Súvisiace články

Diskusia