Ferrari v piatok absoluje krátke demo jazdy, nie však filmovací deň | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari v piatok absoluje krátke demo jazdy, nie však filmovací deň

fotka k článku undefined
zdroj: Ferrari

Vo štvrtok sme ho spoznali prostredníctvom online predstavenia, v piatok sa ukáže aj na trati. Scuderia Ferrari sa chystá prevetrať svoj monopost F1-75 už zajtra na svojom súkromnom okruhu vo Fiorane. Neabsolvuje však jeden z tradičných filmovacích dní, na ktoré sme zvyknutí, ale kratšie demo jazdy.

Jazdy so súčasnými monopostmi sú v pravidlách výrazne obmedzované. Každý tím smie s aktuálnym autom jazdiť len počas súťažných víkendov, predsezónnych testov, intrasezónnych testov za účelom vývoja pneumatík Pirelli, a k tomu má každá stajňa povolené dva filmovacie dni, teda s cieľom propagácie či výroby reklamných materiálov. Počas takéhoto dňa smie odjazdiť najviac 100 kilometrov na nesúťažných gumách.

A hoci sa o nich tak často nehovorí, okrem toho má každý tím k dispozícii ešte dve demonštračné jazdy. V rámci nich smie vykonávať len činnosti súvisiace s predvedením monopostu a zároveň sa musí vojsť do limitu 15 kilometrov, čo na trojkilometrovom okruhu vo Fiorane predstavuje päť kôl.

“Prvé demonštračné podujatie budeme mať zajtra vo Fiorane,” prezradil Mattia Binotto po predstavení auta. “Bude to len pätnásť kilometrov presne podľa pravidiel, nebude to na normálnej trati.” Pri demonštračných jazdách totiž platí ešte jedna podmienka: Jazdy nesmú prebehnúť na okruhu, ktorý má platnú najvyššiu licenciu FIA na organizovanie pretekov F1.

“Toto bude mať len predvádzací účel a udeje sa to zajtra. Potom sa presunieme do Barcelony a deň predtým, ako všetky tímy začnú zimné tety, teda 22. februára, budeme mať filmovací deň, tých 100 kilometrov. Odteraz až po zimné testy nás teda čaká demo podujatie, pár dní a filmovací deň,” priblížil harmonogram Ferrari jeho šéf.

Charles Leclerc a Carlos Sainz sa toho v piatok veľa nedozvedia. Viac informácií o tom, ako sa nové auto bude správať, získajú až počas filmovacieho dňa a následne na samotných predsezónnych testoch.

Najviac práce však čaká inžinierov. “Na úplnom začiatku sa bude dať nájsť veľa času na kolo, zatiaľ čo sa budeme učiť a dolovať z auta výkon. Očakávam, že to bude trvať dokonca až niekoľko pretekov. Nemyslím si, že jedny testy by stačili na využitie celého potenciálu auta,” hovorí Binotto. “Na prvom a druhom teste začneme dávať dokopy balík na štart novej sezóny.”

Švajčiarsky inžinier však neočakáva, že by sa autá na začiatku menili tak dramaticky, ako to niektorí predpovedajú. “Môžeme spraviť pár vývojových krokov, ale nebude to nič gigantické. Na úplnom začiatku to bude o zisťovaní, chápaní, učení sa a až napokon o využívaní celého potenciálu auta.”