Ferrari ukázalo šikovne riešený nos, vyvíjať ho bude výhodnejšie | Magazín F1 - F1online.sk

Ferrari ukázalo šikovne riešený nos, vyvíjať ho bude výhodnejšie

fotka k článku undefined
zdroj: F1online

Vzhľad nového monopostu Ferrari F1-75 potešil nejedného fanúšika talianskej stajne. Bude ich však tento stroj tešiť aj počas roka, keď už nebude rozhodovať krása, ale výkony? Ferraristi sa môžu naladiť na optimistickú vlnu, na novom aute sme totiž videli, že inžinieri mali pri vývoji niekoľko veľmi šikovných nápadov. A začali hneď radikálnym riešením nosa.

Vývoj nosovej časti je ošemetná záležitosť, najmä v novodobej Formule 1, v ktorej bude veľa vecí diktovať rozpočtový strop. Nos je totiž súčasťou prednej nárazovej štruktúry. Ak chcete zasiahnuť do jeho štrukturálnych častí, musíte podstúpiť tortúru zvanú nárazové testy. To chce čas i peniaze.

Nové technické pravidlá navyše kladú tímom pod nohy ešte jedno poleno. Nosová časť je v porovnaní s minulými ročníkmi o poznanie dlhšia, čo bude robiť mechanikom problémy pri výmene predného krídla. Takéto pitstopy sa predĺžia.

V Maranelle však inžinierom zasvietili nad hlavami žiarovky a rozhodli sa celú nosovú časť rozdeliť na dve časti. To je krok, ktorý sme vo Formule 1 ešte nevideli, vysvetľuje odborník na techniku F1 Giorgio Piola pre motorsport.com.

Ferrari sa už vlani v decembri podarilo zvládnuť nárazové testy tak, že za prednú nárazovú štruktúru určilo len tú časť, ktorá je bližšie k šasi (na obrázku nižšie zelená). Ak Maranello bude chcieť meniť jej štruktúru, opäť bude musieť absolvovať skúšky odolnosti.

Na rozdiel od ostatných má však pred ňou ešte akýsi “noštek” (žltý), ktorý predstavuje samostatný komponent. Jeho úpravy nebudú mať vplyv na homologizované nárazové štruktúry, a tak si s ním inžinieri budú môcť robiť prakticky čo chcú.

Ferrari
F1online

Ušetria čas i tú časť rozpočtového stropu, ktorú by minuli na nárazové testy a vývoj. Nezabudnime, že v prvých mesiacoch novej sezóny môžeme očakávať horlivé nasadzovanie noviniek. Ak to Ferrari dokáže urýchliť tým, že sa vyhne nárazovým testom, bude to preň predstavovať veľké plus. A ušetrené financie môže preinvestovať inde.

Ferrari by mohlo mať výhodu aj pri zastávkach v boxoch, keď bude musieť vymeniť poškodené predné krídlo. Mechanici sa nebudú musieť naťahovať s celou nosovou štruktúrou, vyzerá to tak, že postačí vymeniť spomínaný “noštek”.