Turrini: Po stránke motora panuje stopercentná sebadôvera, ale… | Magazín F1 - F1online.sk

Turrini: Po stránke motora panuje stopercentná sebadôvera, ale…

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Scuderia Ferrari

Ako je na tom pred štartom sezóny Ferrari? Ako každú zimu, aj teraz sa to snažili médiá na Apeninskom polostrove zistiť. Talianska edícia portálu Motorsport.com bola nesmierne optimistická (vlastne ako každý rok), avšak začiatkom februára zodvihol ruku aj renomovaný taliansky insider Leo Turrini, ktorý vyzýva na opatrnosť.

Pokiaľ ide o otázku pohonnej jednotky, informácie získané Turrinim sú optimistické. Napriek novému palivu, od ktorého sa očakáva pokles výkonu, panuje v Maranelle presvedčenie, že všetko bude v úplnom poriadku. „Pokiaľ viem ja, Ferrari je stopercentne presvedčené, že sa na lídrov dokážu dotiahnuť po stránke výkonu, a to napriek prechodu na biopalivo,“ napísal Turrini vo svojom blogu na Quotidiano.net.

„Zostávajú však skryté pochybnosti o niektorých ‚inovatívnych‘ (aspoň tak povedali) riešeniach, ktoré si osvojili po aerodynamickej stránke,“ povedal Turrini, ktorý pred štartom sezóny zaradil Ferrari na celkové tretie miesto, pričom staronovým šampiónom sa podľa neho stane Red Bull.

„So svojimi očakávaniami buďte opatrní,“ vyzval fanúšikov Scuderie taliansky novinár. „Treba si uvedomiť, že ak bude Ferrari v prvých pretekoch o pol sekundy za Red Bullom a Mercedesom, sen o jazde za titulom sa skončil.“

Treba povedať, že Ferrari pred štartom nového ročníka nejde „s bubnom na zajace“. Aj samotný boss stajne Mattia Binotto zostal vo svojich vyjadreniach opatrný. Scuderia sa však chce a aj musí vrátiť do boja o víťazstvá. Čakanie na to ďalšie trvá už od Veľkej ceny Singapuru 2019, takže 20. marca 2022 to bude na štarte Veľkej ceny Bahrajnu presne 910 dní od triumfu Sebastiana Vettela na okruhu Marina Bay. Za ten čas ochutnalo víťazné šampanské šesť ďalších tímov, konkrétne Red Bull, Mercedes, McLaren, Alpine, AlphaTauri a Racing Point.

Vo svojom nasledujúcom blogu vydanom o štyri dni neskôr Turrini zopakoval svoje stanovisko o kvalitnej pohonnej jednotke. „Inžinieri v Maranelle si myslia, že dosiahli úroveň výkonnosti Mercedesu a Hondy. Ak je to pravda, nádeje Carlita Sainza a Carletta Leclerca budú závisieť od účinnosti riešení šasi a aerodynamiky,“ napísal.