Skutočné auto je vraj „trochu odlišné“, povedal Steiner | Magazín F1 - F1online.sk

Skutočné auto je vraj „trochu odlišné“, povedal Steiner

fotka k článku undefined
zdroj: Haas

Predstavenie nových monopostov začína a s ním začína aj hra na skrývačku. Je jasné, že tie najväčšie „vychytávky“ neuvidíme možno až do úvodného podujatia sezóny. Aj samotný Haas, ktorý nový monopost predstavil ako prvý, oznamoval, že viac ako nové auto ukáže nové lakovanie. A slová šéfa stajne to aj potvrdzujú.

Pravdupovediac, nejeden z nás očakával, že Haas odhalí model, ktorý už poznáme z prezentácií FOM a odeje ho do svojich nových farieb. To sa však tak úplne nestalo, aj keď je jasné, že toto nie je detail Haasu VF-22, sú badateľné viaceré rozdiely v porovnaní s modelom, ktorý bol predstavený vlani v Silverstone.

Šéf stajne Günther Steiner krátko po predstavení nového monopostu médiám poradil, aby na ňom žiadne detaily nehľadali. „Ako sa bude líšiť od toho na barcelonských testoch? To uvidíte o dva týždne,“ prehlásil tirolský rodák. „Samozrejme, bude trochu odlišný. Nehovoríme, že toto auto je presne to, ktoré sa vypraví na testy.“

Obrázky odhalené verejnosti v piatok vraj prezentujú „štádium vývoja“, čo sa chápe tak, že tieto zábery ukazujú nový monopost zo skorších štádií jeho vývoja. „Nechceme to nijak definovať, ale uberá sa to týmto smerom,“ hovorí Steiner.

Taký McLaren, ale aj Red Bull už priznali, že svoje prvé vylepšenia majú naplánované už na úvodnú veľkú cenu sezóny. Haas niečo také nechystá, auto na predsezónnych testoch vraj bude „veľmi podobné“ tomu na úvodných pretekoch v Bahrajne.

„V súčasnosti nemáme naplánované veľké zmeny medzi predsezónnymi testami a prvými pretekmi,“ priznal Steiner.

„Je to úplne nové auto a vždy je vzrušujúci pocit, keď sa s ním vydáte na trať po prvýkrát. Objavia sa nejakí škriatkovia? Minuloročné auto bolo vlastne len prenesené z predminulého roka, teda nebolo úplne nové. Naše očakávania sú asi také, že chceme ísť na trať a odjazdiť solídne kolá. To je naše hlavné očakávanie, pretože ak máte spoľahlivé auto, môžete jazdiť, naučíte sa toho veľa, môžete sa rozvíjať, zbierať dáta a nájsť na prvé preteky to správne nastavenie,“ povedal Steiner.