logo F1online.sk

Podľa Rossiho by Alpinu mohli pomôcť experti Renaultu na umelú inteligenciu

Alpine, ilustračné
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 2. 2022

Už od roku 2016 sa Renault pokúša preraziť vo Formule 1. Jej zástupcom je aktuálne Alpine, ktorý môže ťažiť z výhod a podpory automobilky. Ani tá však francúzsky tím v posledných rokoch nedostala v Pohári konštruktérov vyššie než na piate miesto. Šéf Alpinu Laurent Rossi však práve zdroje automobilky považuje za najdôležitejší prvok v postupe jeho tímu smerom nahor.

Ciele francúzskeho tímu sú, samozrejme, len tie najvyššie. Ešte vlani Rossi stanovil roky 2024 a 2025 ako tie, kedy by sa jeho stajňa mohla usilovať o majstrovský titul. Verí však, že v novej ére sa Alpine posunie bližšie k lídrom štartového poľa, ktorými sú Mercedes či Red Bull.

„Máme k dispozícii stabilitu, ktorú ponúka skupina Renault s financovaním do ďalších piatich až desiatich rokov a tiež ďalšie výhody,“ povedal Rossi, ktorého cituje Motorsport.com.

„Formula 1 stále viac a viac upúšťa od fyzického testovania a smeruje k simuláciám a dátovým analýzam. V Renaulte máme špičkových vedcov zaoberajúcich sa umelou inteligenciou, ktorí boli v posledných dvadsiatich rokoch využívaní vo výrobe, marketingu a vlastne všade možne.“

„Môžeme ich vziať na palubu, aby nám pomohli napríklad so stratégiou alebo analýzou dát. Toto všetko nám môže pomôcť uzavrieť medzeru a možno aj ostatných predbehnúť,“ hovorí Rossi.

Ten sa tiež (rovnako ako mnoho ďalších) spolieha na rozpočtový strop. Vyzerá to, že sa všetko potrebné postupne dáva dokopy a Francúzom rozhodne nechýba ani sebadôvera. „Máme všetko, čo potrebujeme. S novými pravidlami sa reštartuje aj výkonnosť a každý sa musí vysporiadať s rovnakými obmedzeniami,“ hovorí Rossi.

„Aj keď niektoré tímy úzko spolupracujú alebo majú lepšie zdroje, nie sme o nič pozadu. Teraz bude pre nás o čosi jednoduchšie zabojovať. Už to nie je tak, že kým my máme k dispozícii 200 miliónov, niekto ďalší investuje 500. Môžeme tiež využiť skúsenosti z piatich rokov nášho továrenského tímu, ako po stránke pohonnej jednotky, tak šasi. Môžeme odviesť oveľa lepšiu prácu v integrácii výkonného motora do nášho šasi,“ povedal Rossi.