logo F1online.sk

Neboja sa v Mercedese spoľahlivosti? Sú dosť sebavedomí, tvrdí Brown

Daniel Ricciardo
© McLaren Media Centre
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková24. 1. 2022

Fanúšikovia McLarenu môžu pokojne spávať. Šéf tímu Zak Brown dostal od Mercedesu, ktorý je od roku 2021 dodávateľom motorov pre McLaren, ubezpečenie, že v ďalšej sezóne problémy so spoľahlivosťou nehrozia.

Najmä druhá polovica poslednej sezóny F1 sa niesla v znamení viacerých výmien pohonných jednotiek od Mercedesu a z toho vyplývajúcich penalizácií pre pilotov. Pravidlá totiž neumožňujú nasadiť nový motor viac než trikrát za celú sezónu. Napríklad Valtteri Bottas, jazdec tímu Mercedes, bol nútený meniť spaľovací motor až šesťkrát, za čo si vyslúžil tri tresty v podobe straty miest na štartovom rošte.

Mercedes v tom čase priznal problémy so spoľahlivosťou svojej pohonnej jednotky, čo viedlo k obavám o jej životnosť. Jej prípadné zlyhanie v pretekoch by mohlo mať katastrofálne následky na priebeh strhujúceho a tesného súboja o titul majstra sveta medzi Maxom Verstappenom z Red Bullu a Bottasovým tímovým kolegom Lewisom Hamiltonom. Ten musel svoj spaľovací motor meniť päťkrát a taktiež sa, samozrejme, nevyhol penalizáciám. Nový motor však vždy najprv pre istotu testoval jeho fínsky tímový kolega.

Podobne sa v minulej sezóne nevyhli trestom ani jazdci zákazníckych tímov Mercedesu, menovite McLaren, Aston Martin a Williams, a to po využití štyroch pohonných jednotiek. Práve už spomínaný šéf McLarenu aktuálne dostal uistenie od dodávateľa, že tentokrát sa nie je čoho obávať. Na otázku od motorsport.com týkajúcu sa tejto témy odpovedal: „Ohľadom ich vývoja majú dobrý pocit. Našťastie my sme mali minulý rok dobrú spoľahlivosť. Ako viete, spoľahlivosť nie je len otázkou pohonnej jednotky.“

McLarenu sa v minulom roku podarilo jediné double sezóny vďaka prekvapivému prvému miestu Daniela Ricciarda a druhému miestu Landa Norrisa na Veľkej cene Talianska. Išlo o prvé víťazstvo tejto stajne od Brazílie 2012. Celkovú bitku s Ferrari o tretiu priečku v Pohári konštruktérov napokon prehrali, nie však primárne vinou motora. „Myslím si, že naši chlapci odviedli dobrú prácu s pohonnou jednotkou v priebehu prvého roka, preto u nás obavy ohľadom spoľahlivosti možno neboli na rovnakej úrovni ako u ostatných,“ vysvetľuje Zak Brown.

Brownova istota pramení aj z nedávneho rozhovoru so samotným šéfom tímu Mercedes: „Minulý týždeň som o tom hovoril s Totom. A bol dosť sebavedomý. Myslím si, že súboj ohľadom pohonných jednotiek je vyrovnaný ako nikdy, ale nemám z toho obavy,“ uzatvára šéf McLarenu.

Toto Wolff ešte v minulom roku vysvetlil, že problémy boli spôsobené príliš agresívnym vývojom v snahe dohnať Ferrari. Taliansky tím z Maranella mal totiž v roku 2019 ďaleko najvýkonnejšiu pohonnú jednotku, podľa špekulácií v dôsledku porušenia pravidiel.

„V roku 2019 sme boli pod veľkým tlakom, pričom v roku 2020 sme prišli s dobrou pohonnou jednotkou, ale možno nás to stálo až priveľa námahy. Ak ste v neustálej honbe za výkonom, spoľahlivosť niekedy zaostáva. A domnievam sa, že toto sa stalo,“ dodáva šéf Mercedesu.