logo F1online.sk

O „optimizme vo Ferrari“ hovorí už aj britská Sky Sports

Charles Leclerc a Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 1. 2022

Najprv talianska edícia portálu Motorsport.com, potom Gazzetta dello Sport a teraz sa optimistické správy z diania vo Ferrari šíria už aj mimo talianskeho územia. Posledné informácie o optimistickom vývoji v Maranelle priniesla britská televízia Sky Sports a jej experti.

Talianske zdroje už berieme trochu s rezervou. Tie totiž pred štartom sezóny častokrát chrlia optimistické správy a burcujú fanúšikovskú obec. Pri príležitosti oznámenia dátumu odhalenia nového monopostu Ferrari sa však ozvala už aj britská Sky Sports. „Ferrari, ktoré ako najúspešnejší tím vo Formule 1, túži po prvom titule za viac ako dekádu, odhalí svoj nový monopost 17. februára. Nové pravidlá a nové autá dávajú Ferrari šancu vrátiť sa do boja,“ píše Sky Sports.

Scuderia v roku 2021 urobila výrazný krok vpred. Zo šiesteho miesta v Pohári konštruktérov v roku 2020 sa posunula na vlaňajšie tretie. Celkom pekný počin vzhľadom na zmrazenie pravidiel i fakt, že Ferrari sa podľa vlastných slov v priebehu roka 2021 nevenovalo vývoju monopostu. Všetko úsilie celej továrne bolo vložené do nových technických pravidiel.

„Ak sa pozriem na budúcoročný monopost a budúcoročnú pohonnú jednotku, tak mi môžete veriť, že zahŕňajú množstvo inovácií,“ povedal koncom minulého roka boss Scuderie Mattia Binotto.

„Myslím, že celý inžiniersky tím sa k novému dizajnu, novému projektu a novým pravidlám postavil s otvorenejšou mysľou než v minulých rokoch. Sám to dokážem rozoznať pri pohľade na auto aj pri pohľade na spôsob, akým napreduje. Vložili sme doňho množstvo inovácií,“ dodal švajčiarsky rodák.

A čo na to odborníci samotnej Sky Sports? Ted KravitzKarun Čandhok sa pre webový portál tejto televízie vyjadrili nemenej optimisticky než ich talianski kolegovia.

„Z Ferrari počúvam množstvo pozitívnych ohlasov. Motor funguje dobre a hovoria, že nové auto vyzerá omnoho agresívnejšie než monoposty Scuderie z posledných dvoch alebo troch rokov,“ povedal Ted Kravitz.

Jeho kolega a bývalý pilot Karun Čandhok sa taktiež pridal: „Krátko pred Vianocami som sa rozprával s niekoľkými ľuďmi a boli veľmi optimistickí, pretože cítia, že po stránke pohonnej jednotky dosiahli veľké zisky.“

„Neboli úplne na takej úrovni ako Honda a Mercedes, ale ani milión kilometrov za nimi. Sú si istí, že po stránke motora bude všetko v poriadku.“

„Do šasi mohli v priebehu minulej sezóny investovať veľké zdroje, pretože nebojovali o titul, na rozdiel od Mercedesu a Red Bullu. Sú teda optimistickí, že by sa na začiatku sezóny mohli vrátiť do boja,“ dodal Čandhok.