logo F1online.sk

Resta: Viem, ako sa vysporiadať s menšími zdrojmi

Simone Resta
© Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 1. 2022

Tím Haas je na súčasnom štartovom rošte tým najmenším a najchudobnejším. Avšak stále je to veľká organizácia v porovnaní s niektorými drobnými stajňami z minulosti. Technický riaditeľ Haasu Simone Resta strávil štyri sezóny s tímom Minardi a verí, že mu skúsenosti z tohto obdobia pomáhajú aj počas jeho pôsobenia v americkom tíme.

Medzi rokmi 1998 a 2001 pracoval Resta v talianskej stajni ako inžinier pre R&D. Pri práci v takomto prostredí musíte byť nesmierne efektívny a zamerať sa na tie najkľúčovejšie oblasti pri hľadaní lepšej výkonnosti. Ďalších takmer 20 rokov strávil vo Ferrari (krátko aj v Alfe Romeo) na rôznych pozíciách, čo bola v porovnaní s Minardi priam mamutia zmena.

Začiatkom roka 2021 sa presunul do Haasu, ktorý má teraz vlastné výskumné centrum v Maranelle. Vedie ho sám Resta ako technický riaditeľ celého tímu.

„Mal som šťastie, že moja kariéra začala v Minardi. Bol to určite najmenší tím, aký si zo svojho profesionálneho pôsobenia pamätám,“ povedal Resta pre portál The Race. „Takže viem, ako sa vysporiadať s menšími zdrojmi, menším počtom ľudí, ako prácu čo najviac zjednodušiť a sústrediť sa na priority. Je to súčasť mojej DNA; s Minardi som sa narodil.“

„Potom som sa z posledného tímu na rošte presunul do toho prvého. S Ferrari to bola dosť veľká zmena. Taktiež som pracoval so Sauberom/Alfou Romeo. Povedal by som, že to bolo niečo medzi Minardi a Ferrari. Nič ma tam neprekvapilo,“ povedal Resta.

Jeho šéf Günther Steiner niekoľkokrát vyjadril „opatrný optimizmus“, že sa jeho tím v roku 2022 posunie vpred. Financovanie je ako-tak zabezpečené, v rokoch 2020 a 2021 tím takmer nevyvíjal a sústredil sa len na sezónu 2022. Z Ferrari taktiež prišlo niekoľko kvalitných ľudí. Haas postupne rozviazal svoju úzku kooperáciu s Dallarou a sústredil sa na vlastný vývoj a spoluprácu s Ferrari.

„Sme outsider, ktorý sa snaží boxovať so súpermi mimo svoju váhovú kategóriu, pretože naša štruktúra je stále približne rovnaká ako v rokoch 2018 a 2019. Máme stále rovnaký počet ľudí. Rozdiel je v tom, že miesto ľudí z Dallary využívame našich vlastných a niektorí ďalší prišli z Ferrari,“ povedal Günther Steiner.

„Stále sme však najmenší tím pokiaľ ide o počet zamestnancov a zďaleka najmenší z produkčného hľadiska. Sme rovnaký tím ako v rokoch 2016, 2017 a 2018 a chceme naše úspechy zopakovať,“ dodal Steiner.