logo F1online.skF1online.sk

Leclerc si pochvaľuje pretekové tempo, no už preň nechce obetovať kvalifikácie

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala11. 1. 2022

Nastaviť monopost tak, aby z pohľadu celého víkendu podal čo najlepší výkon, znamená nájsť správny balans medzi kvalifikačnou a pretekovou rýchlosťou. To je niekedy tvrdý oriešok. Aj pilot Ferrari Charles Leclerc pripúšťa, že s tým má ešte problémy a v tomto smere potrebuje na sebe zapracovať.

Monačan azda trochu prekvapivo v uplynulej sezóne podľahol tímovému kolegovi Carlosovi Sainzovi o necelých šesť bodov. Španiel tak nadviazal na Sebastiana Vettela aj Charlesa Leclerca, ktorí dokázali hneď vo svojej debutovej sezóne po vstupe do Scuderie poraziť už zabehnutého tímového kolegu.

V prípade Leclercovej porážky bol však on tým menej skúseným jazdcom, veď za sebou má len štyri sezóny v dvoch rôznych tímoch oproti Sainzovi, ktorý si za sedem sezón vyskúšal prácu už v štvrtej stajni. Je zrejmé, že obaja ešte majú priestor na osobný rozvoj, no Leclerc ho má istotne viac.

A on si to dobre uvedomuje. “Áno, stále máme na čom pracovať. Azda som ešte nenašiel balans medzi kvalifikáciou a pretekmi. Niekedy toho v kvalifikácii obetujem viac, aby som bol dobrý v pretekoch, čo sme mohli vidieť už niekoľkokrát. Ale na tomto balanse pracujem, snažím sa nájsť optimum medzi kvalifikáciou a pretekmi,” uviedol Charles Leclerc, ktorého slová priniesla oficiálna stránka F1.

Monačan na všetkých frontoch postupuje priebežne. Po posledných dvoch sezónach vie vypichnúť jednu oblasť, v ktorej sa zlepšil jednoznačne najviac. “Rozhodne v celkovom manažmente pretekov. Už v úvode roka 2020 som začal hovoriť, že to je jedna z mojich slabín,” vysvetľuje. “Najmä v roku 2019 som mal veľa dobrých kvalifikácií, ale v pretekoch som sa trápil o čosi viac.”

Sezónu 2020 by sme mali brať s rezervou, Ferrari totižto prerážalo dno. Leclerc však trvá na svojich slovách. “Aj ako tím sme sa s tým viac pasovali, ale ako pilot som cítil, že som sa trápil viac než ostatní. V roku 2020 som na tom veľa pracoval, výrazne som sa zlepšil. Myslím si, že v sezóne 2021 to bola v skutočnosti jedna z mojich silných stránok.”

Teraz čaká Charlesa Leclerca aj celý padok nová výzva. Zmena pravidiel môže preskupiť rozloženie síl na štartom poli, ale aj medzi jazdcami. Ľahko sa môže stať, že nové autá budú svojimi charakteristikami viac pasovať istej podmnožine pilotov.

Naznačuje to aj fakt, že kým niektorí nemajú po jazdách na simulátore pocit, že by nové autá boli ťažšie ovládateľné, iní zas konštatujú, že si na ne bude treba dlhšie zvykať a jazda v nich bude mať ďaleko od pôžitku, ktorý prinášala predchádzajúca generácia.

A medzi tých, ktorým nové autá sprvoti nepadli do oka, patrí aj Charles Leclerc. “Dosť sa líšia. Bude to náročnejšie pre nás jazdcov, bude náročnejšie v tých autách jazdiť. Ich pracovné okno bude azda o čosi väčšie a v chladných podmienkach z toho mám dobré pocity, ale je to náročné vo vysokých rýchlostiach, najmä tam.”

Súvisiace články

Diskusia