logo F1online.sk

Rossi: Auto nebolo rýchle, ale všetko ostatné splnilo najprísnejšie kritériá

Alpine, ilustračné
© Twitter/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 1. 2022

Francúzsky inžinier a obchodný manažér Laurent Rossi robí svoje prvé kroky vo Formule 1. Málokedy sa stane, aby niekto prišiel do Formuly 1 a hneď získal funkciu výkonného riaditeľa. Rossi však má za sebou skvelú kariéru v technike i obchode, vďaka čomu získal dôveru Lucu de Mea, ktorý je najvyšším šéfom automobilky Renault.

Rossi tvorí spolu s Marcinom Budkowským a Davidem Briviom vedenie tímu z Enstone. Bohaté skúsenosti s Formulou 1 má len druhý menovaný, Rossi a Brivio sa toho v tomto roku museli veľa učiť.

„Očakával som, že táto sezóna bude takou horskou dráhou a presne tak to aj bolo. Krivka učenia bola, samozrejme, veľmi strmá, pretože som v tomto športe nový,“ povedal Laurent Rossi pre portál RACER.

„Nie som v športe nový pokiaľ ide inžiniersku a manažérsku stránku, pretože som motorový inžinier a venujem sa mechanike tekutín. V podstate tak rozumiem všetkému, čo sa tu odohráva, taktiež mám spolužiakov, ktorí po škole odišli pracovať do Formuly 1. Som s nimi stále v kontakte a niektorí z nich pracujú so mnou, takže z tohto pohľadu je to OK. Potreboval som sa však naučiť niečo o športe samotnom. Trochu to poznám, keďže som sa ako člen Výkonnej komisie Renaultu zúčastnil niekoľkých pretekov, ale je niečo iné to sledovať a zúčastniť sa toho. Povedal by som však, že to ide dobre,“ povedal Rossi.

Jeho tím bol v tejto sezóne dosť konzistentný. Až na Veľkú cenu Bahrajnu a Veľkú cenu USA dokázal Alpine bodovať v každých pretekoch. To je naozaj slušný zápis, najmä ak uvážime, že asi až päť ďalších tímov malo v tejto sezóne lepší monopost než Alpine. Okrem Mercedesu a Red Bullu to boli ešte Ferrari, McLaren a zrejme aj AlphaTauri. Francúzom však veľmi pomohla skvelá práca ich jazdeckej dvojice.

„Samozrejme, ak by sme mali rýchlejšie auto, bol by som o trochu spokojnejší, ale to je v poriadku. Tieto monoposty končia a naučili sme sa veľa vecí. Tímu som veľakrát povedal, že je to o tom, dať dokopy detaily. Keď auto nie je rýchle, všetko ostatné musí spĺňať tie najprísnejšie kritériá,“ hovorí Rossi.

„Presne to sa im aj podarilo, naučili sa toho veľa na každých pretekoch a poskladali sme z toho absolútne neočakávané víťazstvo v Maďarsku. To nám umožnilo si zhlboka vydýchnuť, ukázalo sa totiž, že sme nepracovali len tak pre nič za nič,“ dodal výkonný riaditeľ Alpinu.

Súvisiace články