logo F1online.sk

Spolupráca Ferrari a firmy Philip Morris ohrozená, Santander späť na palube

Fernando Alonso
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 12. 2021

Zmeny vo Ferrari pokračujú aj v období medzi sezónami. Tím dokončuje nový simulátor a pracuje sa aj na ďalších záležitostiach. V plnej permanencii je aj marketingové oddelenie Scuderie, ktoré dáva dokopy nové sponzorské dohody. Partička z Maranella tento týždeň oficiálne oznámila návrat španielskej spoločnosti Santander ako jedného z partnerov tímu. Hovorí sa aj o budúcnosti titulného sponzora, spoločnosti Philip Morris, ktorý by sa po dlhých rokoch mohol s Ferrari rozísť.

Švajčiarsko-americký tabakový gigant Philip Morris International (ďalej len ako „PMI“) je s červenými farbami Scuderie nerozlučne spätý. Spolupráca týchto dvoch spoločností siaha až do 70. rokov a bola tiež jedným zo symbolov najúspešnejšej éry tímu zo začiatku milénia. Logá Marlboro na monopostoch Ferrari získali v priebehu rokov priam ikonický punc.

Samotné PMI vzniklo v roku 2008 fúziou viacerých spoločností na čele s Marlboro. V tomto období postupne prichádzali aj viaceré reštrikcie, ktoré obmedzovali reklamy na tabakové výrobky (nielen) vo Formule 1. PMI tak muselo svoju podporu „maskovať“ za projekt Mission Winnow, no ani tieto logá nesmelo Ferrari používať na všetkých podujatiach.

Aktuálna zmluva medzi Ferrari a PMI zanedlho vyprší a na oficiálnej štartovacej listine sezóny 2022 označenie „Mission Winnow“ chýba. V tomto ročníku znel oficiálny názov tímu z Maranella „Scuderia Ferrari Mission Winnow“, no na oficiálnej štartovacej listine FIA pre rok 2022 nájdeme už len označenie „Scuderia Ferrari“.

Sám šéf Ferrari Mattia Binotto už skôr povedal, že pokračovanie spolupráce s PMI sa zdá nepravdepodobné, no definitívne to ešte nie je. Teraz hovorí, že pokračovanie je možné, no už nie v role titulného sponzora.

„Myslím, že existuje množstvo príležitostí, ktoré môžeme na budúcu spoluprácu využiť a pokračovať v našom partnerstve,“ povedal Binotto. „Máme na stole niekoľko možností a pokračujeme v rokovaniach. Verme, že zotrvajú ako jeden z našich silných partnerov.“

„Je dosť možné, že PMI zotrvá, avšak už nie ako titulný sponzor. Hovorím možno, takže sa ešte uvidí. Chce to však zopár dní a zopár týždňov. V tomto momente toho nie je veľa, čo o tom môžem povedať,“ dodal boss Scuderie.

Čo však fanúšikov „starého Ferrari“ tento týždeň iste potešilo, je návrat španielskeho gigantu na poli finančníctva – spoločnosti Santander. Tá dlho podporovala Fernanda Alonsa, ktorý so sebou túto firmu priviedol aj do Ferrari. Jej logá sa na monoposty Ferrari v roku 2022 vrátia na základe novej štvorročnej zmluvy.

„Je to pre nás česť opäť spojiť svoje sily s globálnou finančnou inštitúciou, akou je Santander, ktorý je oddaný zodpovednému bankovníctvu, tiež patrí k lídrom v oblasti financovania obnoviteľných energií a poradenstva v oblastiach environmentálnych, sociálnych aj riadiacich,“ povedal predseda predstavenstva Ferrari John Elkann.

„Tešíme sa z tohto partnerstva a veríme, že zohrá dôležitú úlohu v našom kľúčovom cieli, a síce stať sa uhlíkovo neutrálnym do roku 2030,“ dodal Elkann.