Legenda Pérez o brzdení Hamiltona: Rád som pomohol tímu a Maxovi
Sergiovi Pérezovi sa v priebehu tejto sezóny nedarilo pomáhať vlastnému kolegovi v boji o titul tak, ako to dokázal Valtteri Bottas, no v rozhodujúcej chvíli zabral. Nebyť jeho brzdenia Lewisa Hamiltona, Max Verstappen by titul nezískal. Péreza to veľmi teší, tím vraj bude mať vždy na prvom mieste.
Po tom, čo dvojica na čele zamierila do boxov, dostal Sergio Pérez pokyn, aby presedlal na “plán B”. Tým bolo natiahnuť prvý stint na softoch a pokúsiť sa udržať za sebou Lewisa Hamiltona, avšak ten bol o viac ako dve sekundy na kolo rýchlejší. Zdalo sa, že si s Mexičanom na zničenej mäkkej zmesi poradí ľavou zadnou, no nebolo to tak. Sergio Pérez využil tretí a prvý sektor a šiel v nich naozaj slimačím tempom. Hamiltona pripravil o celý jeho takmer deväťsekundový náskok.
Ak by mal Hamilton na konci pretekov týchto deväť sekúnd k dobru, mohol by prezuť bez obáv, že spadne za Maxa Verstappena. Sergio Pérez sa tým pádom pričinil o to, že Hamilton mal v poslednom kole starú tvrdú sadu.
Sergio Pérez po pretekoch prezradil, že veľmi rád pomohol svojmu tímu, no na druhej strane nechcel príliš zasahovať do majstrovského súboja možnou kolíziou. Brzdiť Hamiltona teda nebola ľahká úloha. “V tej fáze pretekov to bolo kľúčové. Vedel som, že Lewis má preteky pod kontrolou, má otvorené okná safety caru aj VSC a v tej chvíli si mohol robiť, čo chcel.”
“Mal preteky pod kontrolou, preto to bolo kľúčové. Na druhej strane ja som bol na extrémne starých gumách. Zafungovalo to dobre. Nakoniec som rád, že som Maxovi a tímu pomohol. Na druhej strane to však bolo ťažké, pretože som nechcel až príliš zasiahnuť do jazdeckého šampionátu. Tím však budem mať vždy na prvom mieste,” ubezpečil 31-ročný Mexičan.
Ak by Sergio Pérez v treťom sektore nechtiac kolidoval s Lewisom Hamiltonom, bola by z toho azda ešte väčšia kontroverzia ako je tomu teraz. A vraj mu takýto scenár aj preblysol hlavou.
“Áno,” pripúšťa, “ale bol som v pozícii, keď som nemal čo stratiť. V takejto situácii sa nechcete ocitnúť, ale zároveň vždy dám na prvé miesto tím. Bol to hazard, keď máte totiž 18-19 kôl staré softy a Lewis je na nových gumách, zhltol by ma ako malinu.”
A na prvej rovinke za piatou zákrutou sa skutočne zdalo, že Pérez Hamiltona nepotrápi, keďže sa hneď dostal pred neho. Nasledujúci úsek medzi ôsmou a deviatou zákrutou však patril jemu. “Kľúčové bolo dostať ho po výjazde zo šestky. Som skrátka rád, že to zafungovalo, pretože som ho mohol pripraviť o polovicu sekundy, ale takto ma teší, že som ho držal o čosi dlhšie.”
Po výjazde safety caru na trať bol Sergio Pérez na treťom mieste. Nakoniec Red Bull dvojité pódium neoslavoval, pretože monopost s číslom 11 zamieril do boxov a tam ho mechanici odtlačili do garáže.
Vysvitlo, že Red Bull mal obavy o pohonnú jednotku, ktorá mohla kedykoľvek zlyhať. Ak by Pérez zastavil niekde na trati, pravdepodobne by tým predĺžil výjazd bezpečnostného vozidla, čo červení býci určite nechceli riskovať a radšej ho stiahli z pretekov.
“V tej chvíli som o tom nič nevedel, ale motor už bol na svojom limite,” vysvetľuje Pérez. “Posledná vec, ktorú by sme chceli, je zlyhanie a tým ukrátiť Maxa Verstappena o príležitosť odjazdiť to posledné kolo. Bolo to na hrane a nechcete, aby vám vybuchol motor.”
Checo si po nedeli vyslúžil od Maxa Verstappena titul “legenda”. Keď sa o tom dozvedel pousmial sa. “Teraz je legendou on, je majstrom sveta!”