logo F1online.sk

Vysielačky: Ako tímy tlačili na Masiho a ten vyštekol na Wolffa

Max Verstappen a Lewis Hamilton
© Twitter/F1
Milan Kubala
Milan Kubala12. 12. 2021

V pretekoch, v ktorých ide naozaj o všetko, môže byť každé rozhodnutie kľúčové. Veľmi dobre si to uvedomovali aj šéfovia tímov, ktorí nechceli nič nechať na náhodu. Namiesto toho, aby všetko nechali na svojich športových riaditeľov, sa riaditeľovi pretekov Michaelovi Masimu dokonca ozývali osobne, a tak ho chceli dotlačiť k tomu, aby napokon rozhodol v ich prospech.

Všetko sa to začalo už po štarte pretekov, kedy s Michaelom Masim ešte vyjednával športový riaditeľ Red Bullu Jonathan Wheatley. Prekážalo mu, že Lewis Hamilton si po súboji v šiestej zákrute skrátil trať, Verstappenovi nevrátil pozíciu a nevzdal sa ani časovej výhody, ktorú tak získal.

Red Bull napokon nič nevyjednal. Michael Masi zdôraznil, že komisári sa na celý incident pozreli a napokon Mercedesu prikázali, aby sa vzdal získanej časovej výhody. To spravil pred koncom prvého kola. Tým považovali vec za uzavretú, hoci Jonathan Wheatey s Masim nesúhlasil.

Inžinier informoval Maxa Verstappena, že komisári nebudú vyšetrovať skrátenie si trate a ani výhodu, ktorú získal. Verstappen sa teda musí s tým popasovať na trati. “To je neskutočné, čo tam robia?” spýtal sa.

Ďalšia zaujímavá výmena medzi riaditeľstvom pretekov a tímami prišla po zastávke Lewisa Hamiltona. Naňho si totižto počkal Sergio Pérez, ktorý dostal za úlohu britského jazdca zabrzdiť. A to sa mu podarilo. Po vzore samotného Lewisa Hamiltona, ktorý v roku 2016 podobne brzdil Nica Rosberga, pripravil Brita o takmer deväť sekúnd.

Vtedy sa Michaelovi Masimu ozval Toto Wolff, ktorý chcel, aby napomenul Red Bull. “Michael, toto je trochu nebezpečné, môžeš ich upozorniť?” Masi však nevidel nič nekalé: “Toto, zatiaľ pretekajú, je to tvrdé pretekanie.”

Nasledovalo odstúpenie Antonia Giovinazziho, ktoré zahralo do karát Red Bullu vďaka fáze VSC. Mercedes nechcel prezuť, pretože v opačnom prípade by spadol až za Maxa Verstappena, ktorý by spravil opak toho, čo Hamilton. Strieborné šípy sa preto modlili, aby riaditeľstvo pretekov nezmazalo Hamiltonov náskok.

“Michael, prosím, žiaden safety car,” ozval sa vo vysielačke Toto Wolff a doplnil: “To by malo dopad na preteky, prosím, nie.” Martin Brundle následne poznamenal, že toto podľa neho nebolo v poriadku. Šéfovia tímov by nemali takto naliehať a ovplyvňovať riaditeľa pretekov.

Krátko pred reštartom zas Christiana Hornera zaujímalo, prečo monopostom o kolo pozadu ešte stále nedali povolenie predbehnúť sa a vrátiť sa do prvého kola. “Christian, daj mi sekundu. Hlavné je vyriešiť tento incident.”

Medzitým inžinier informoval Maxa Verstappena, že autá nebudú prepustené. “Samozrejme, ťažké rozhodnutie.” Inžinier prikývol: “Klasika.” Verstappen to zakončil slovami: “Nie som prekvapený.” Masi však napokon splnil želanie Red Bullu a pustil všetky autá, ktoré boli medzi Lewisom Hamiltonom a Maxom Verstpapenom.

Na konci pretekov Toto Wolff trieskal so slúchadlami a vo vysielačke sa rozkričal: “Nie, Michael, nie, Michael! Toto nebolo vôbec správne!”

Masiho po vychladnutí požiadal o to, aby posledné kolo veľkej ceny nepočítal a ako výsledok pretekov určil predposledné kolo. “Michael, toto nie je správne, musíš to vrátiť do predchádzajúceho kola.”

Vtedy už toho mal asi Masi naozaj dosť. “Toto? Toto voláme preteky.” Wolff nemohol uveriť vlastným ušiam: “Prosím?!” Riaditeľ pretekov odvetil: “Pretekáme.”