logo F1online.sk

Leclerc hlási spokojnosť, Sainz rozčarovanie

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala10. 12. 2021

Ani Ferrari nevie, čo si má po piatku myslieť. Jedna strana garáže bola s piatkovými jazdami celkom spokojná, druhá však zalamovala rukami. A podobne rozpoltené boli aj výkony monopostu SF21, ktorý v dlhých jazdách tešil taliansku stajňu, no na jedno kolo mierne strácal.

Charles Leclerc nakoniec uzavrel piatok o tri desatiny pred Carlosom Sainzom na ôsmom mieste. Červených predbehli nielen Mercedesy a Red Bully, ale aj oba Alpiny a Júki Cunoda z AlphaTauri. V sobotu by sa patrilo aspoň niektorých z týchto pilotov predbehnúť.

“Ešte stále nás čaká práca, aby sme toho našli viac najmä po stránke kvalifikačnej rýchlosti,” uznáva Charles Leclerc po piatku, “ale mám pocit, to zapadá do seba. Dnes sme mali aj veľmi dobré pretekové tempo. Keď sa pozrieme naň, nevidíme dôvod, prečo by sme nemali byť rýchli aj v kvalifikácii.”

Zaujímavosťou je, že Charles Leclerc stratil na prvú priečku takmer identický čas v prvom i druhom tréningu. Obyčajne by sme čakali istý posun, keďže trať ochladla o približne desať stupňov, čo má nemalý dopad na balans áut; kým jednému to pomôže, inému uškodí.

Leclerca tento fakt prekvapil, pretože ani nepomyslel na to, aby porovnával svoj čas s časmi Verstappena a Hamiltona. “Na tento odstup sa veľmi nezameriavame, pretože vieme, že keď príde kvalifikácia, tak to všetko poskladajú a tá medzera sa opäť zmení. Vieme, že my s nimi nebudeme bojovať. Koncentrujeme sa len na seba,” odkazuje. “Bol to pozitívny deň, hlavne sme mali dobrú rýchlosť do pretekov. Teraz na tom potrebujeme stavať smerom k zajtrajšku.”

Monacký pretekár dnes nemal štandardný program. Ferrari trochu netradične v posledný piatok sezóny vytiahlo aerodynamické senzory a pripevnilo ich na zadné krídlo monopostu. Spočiatku sa špekulovalo, že Ferrari preveruje aerodynamiku okolo nového zavesenia, ktoré by malo byť schopné znížiť svetlú výšku zadnej časti až do takej miery, ako to dokáže Mercedes, no napokon bola pravda inde.

Scuderia zbierala dáta najmä v súvislosti s novými osemnásťpalcovými pneumatikami, ktoré tímy nasadia v rámci budúcotýždňových testov. Ferrari vďaka dnešným testom bude môcť lepšie porovnať prúdenie vzduchu okolo trinásťpalcových a osemnásťpalcových pneumatík a všetky tieto informácie využiť na zvýšenie presnosti predpovedí nového simulátora, ktorý mal premiéru len pred pár týždňami.

Scuderia Ferrari Press Office

A Ferrari zrejme spravilo dobre, že dalo túto úlohu Charlesovi Leclercovi. Hoci to spočiatku nemohlo tušiť, Carlosovi Sainzovi sa zišlo každé kolo, ktoré odjazdil na okruhu Yas Marina. I napriek tomu sa mu nepodarilo vyladiť nastavenia k jeho spokojnosti.

“V tejto druhej polovici sezóny to bol asi najnáročnejší piatok. Už od začiatku prvého tréningu som sa v aute skrátka necítil ako doma,” krútil hlavou Carlos Sainz. “To je zvláštne, na posledných šiestich pretekoch sme sa vždy rýchlo rozbehli, nemusel som veľmi upravovať auto ani meniť štýl jazdy. Dnes to z nejakého dôvodu nefungovalo, možno kvôli zmenám trate, asfaltu. Nastavenia sme celkom netrafili a nebol som na tom dobre ani ja.”

V druhom tréningu sa zdalo, že sa správanie monopostu zlepšilo. “Spočiatku som mal na mediumkách lepší pocit, ale v priebehu tréningu sme sa vrátili k FP1. Keď sme končili, nebol som z toho veľmi pozitívne naladený, mal som pocit, že sme nespravili toľko krokov vpred. Avšak som si istý, že ak sa nám podarí vrátiť balans tam, kde bol aj posledných pár pretekov, tak opäť budeme rýchli.”

Celý padok sa mal v piatok vyjadriť ešte k jednej téme; novej piatej, novej deviatej zákrute a relatívne čerstvo položenému asfaltu. Vedenie F1 dúfa, že všetky zmeny napomôžu predbiehaniu. Viacero jazdcov však bolo skeptických.

Ako to vidí Carlos Sainz? “Podľa mňa to určite pomôže, no ťažko povedať o koľko. Nasledovať bolo stále ťažké, hlavne v prvej a druhej zákrute, ktoré sú pred tými dvoma DRS zónami. Avšak, ak sa nám tam podarí udržať blízko, bude možné predbiehať.”

Charles Leclerc na margo nových zákrut doplnil: “Mňa celkom bavili a myslím si, že to pomôže aj predbiehaniu. Je to fajn, pre jazdcov je teraz deviata zákruta veľmi vzrušujúca. Ja osobne som mal radšej starú kombináciu 5, 6 a 7, ale je to v poriadku. Deviatka je fajn, nuž a myslím, že tá päťka napomôže predbiehaniu.”