logo F1online.sk

Vpravo, vľavo, vpravo, vľavo. Leclercovi počas fázy VSC prišlo nevoľno

Charles Leclerc pred Carlosom Sainzom
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala6. 12. 2021

Charles Leclerc si po štarte zo štvrtého miesta určite veril na lepšie umiestnenie než na siedmu priečku. Cestu za skvelým výsledkom mu však zahatal obrovský chaos v Džidde, ktorý viedol k nespočetnému množstvu prerušení. Niektoré z nich boli riadne, v iných prípadoch došlo len k virtuálnej neutralizácii pretekov. A práve počas fázy VSC mal Charles Leclerc problémy.

V nedeľu sa fázy virtuálneho bezpečnostného vozidla nie a nie skončiť. V niektorých chvíľach sa v plnom tempe pretekalo len pár desiatok sekúnd a hneď nasledovala ďalšia neutralizácia pretekov. Maršáli totižto museli odpratávať veľké množstvo úlomkov, ktorými trať posiali piloti po viacerých kolíziách.

A tak jedno z prerušení trvalo až štyri kolá, čo je na štandardy VSC veľmi dlhý čas. Piloti však museli byť celé tieto štyri kolá v strehu, pretože koniec fázy riaditeľstvo pretekov avizuje len s pársekundovým predstihom.

Nuž i Charles Leclerc sa snažil udržať svoje pneumatiky zohriate. Keďže mal obutú tvrdú zmes, takmer si pri tom zodral ruky. “Ako pilot len zatáčate doľava, doprava, doľava, doprava, doľava, doprava, a to opakujete desať minút. Úprimne, v aute sa mi už dobre točila hlava. Nič moc, ale aspoň sme mali dobrú rýchlosť.”

Prerušenia však rodákovi z Monaka nedvíhali len žalúdok, ale určite aj tlak. Na takmer všetkých totižto prerobil. “Je to škoda, v prvej časti som si pomyslel, že VSC nám perfektne vyhovuje. Odštartovali sme na mediumkách, prišlo VSC, nuž stačilo len prezuť na hardy a ísť na nich až do cieľa. Hotovo. O tri kolá neskôr sa objavila červená vlajka, už ona nám trochu zničila preteky. Prišiel som o tri pozície.”

To nebolo všetko. “Na tých tvrdých pneumatikách som sa po všetkých reštartoch nesmierne trápil. Na každom reštarte sme stratili niekoľko pozícií. Na konci som sa na tej tvrdej zmesi pokúsil vrátiť dopredu, ale chvíľu to šlo, chvíľu nie. So siedmym miestom nie som veľmi spokojný, avšak celkovo sme dnes mali veľmi dobrú rýchlosť.”

Po veľkých bojoch sa Leclercovi podarilo ukoristiť body, vzhľadom na priebeh veľkej ceny aj v slušnom počte. Vďaka nim sa v Pohári jazdcov dostal cez Landa Norrisa, ktorý dokázal obsadiť len desiatu priečku. V konštruktérskom šampionáte ešte Ferrari bude musieť pár bodov na McLaren získať, no Woking má už len matematické šance na zisk tretieho miesta, zaostáva o 38,5 bodu. Nuž a nemôžeme očakávať, že by v Abú Zabí získal double.

Ak sa už bavíme o pretekoch Charlesa Leclerca, určite sa musíme pristaviť pri ešte jednom incidente, a síce pri kolízii so Sergiom Pérezom, ktorý kvôli nej musel odstúpiť. “Bol som vľavo a nemal som dosť miesta. Nemyslím si, že ma tam videl,” opisoval nehodu tak, ako ju videl z kokpitu. “Mal som veľké šťastie, že som z toho vyviazol bez veľkého poškodenia. Nuž, je z toho siedme miesto, s tým nie som veľmi spokojný. V Abú Zabí sa pokúsime maximalizovať náš zápis.”