Podľa Bottasa to bol „zvláštny“ defekt: Žiadne vibrácie ani strata prítlaku | Magazín F1 - F1online.sk

Podľa Bottasa to bol „zvláštny“ defekt: Žiadne vibrácie ani strata prítlaku

Valtteri Bottas
zdroj: Twitter/Mercedes

Valtteri Bottas prežil v nedeľu v Katare preteky plné vzostupov a pádov. Po veľmi zlom štarte sa postupne dostal do tempa a zdalo sa, že môže atakovať pódiové tretie miesto. Mercedes riskoval a chcel prvý stint natiahnuť čo najviac. Očividne to bolo až príliš. Mercedesu sa však príliš nepáčilo, že defekt prišiel bez akéhokoľvek varovania.

Ako povedal aj sám Bottas, v danom momente sa cítil na trati veľmi dobre, nedostavili sa žiadne vibrácie či strata prítlaku. Na druhej strane mali v danom momente jeho pneumatiky za sebou viac ako 35 kôl, ak rátame aj kvalifikáciu. Podľa predpokladov Pirelli pritom bola životnosť tejto sady maximálne 30 okruhov.

Navyše, väčšinu svojho života strávili tieto gumy v špinavom vzduchu za pomalšími monopostami, keďže Valtterimu vôbec nevyšiel štart. Objavili sa informácie, že za to mohli príliš nízke otáčky pri odpichu, čo však Bottas po pretekoch poprel.

„Nie. Myslím, že otáčky boli okej. Problémom podľa mňa bolo dostať teplotu do stredne tvrdých pneumatík v zahrievacom kole a špinavá strana trate,“ povedal Bottas. „Neviem, skrátka som na konci prvého kola mal veľmi nízku priľnavosť, takže to bolo dosť zložité.“

V úvode pretekov mal fínsky pilot problém predrať sa dopredu. Zasekol sa za Júkim Cunodom a Lanceom Strollom. Internovať musel sám Toto Wolff, ktorý svojho pretekára povzbudzoval, keďže mu v danej chvíli začal utekať aj Sergio Pérez. Valtterimu sa napokon podarilo dostať na tretie miesto, no Mercedes prvý stint natiahol až príliš. Stredne tvrdá zmes takú nálož kôl skrátka nevydržala a zlyhala. To bol pre Valtteriho v podstate koniec pretekov.

„V DRS vlaku je to vždy zložitejšie. Postupne sa však pole roztiahlo a mohol som začať postupovať. Tempo bolo celkom dobré,“ opísal svoj prvý stint Bottas. „Potom z ničoho nič prišiel defekt, bez akýchkoľvek vibrácií, bez straty prítlaku alebo niečoho podobného, čiže celkom zvláštne.“

„Chceli sme tlačiť pneumatiky až na limit. Nedostavili sa však žiadne vibrácie, gumy mali stále grip a cítili sme sa komfortne, aspoň ja som mal v aute celkom normálny pocit. Toto bola pre nás najlepšia príležitosť dostať sa na pódium a ak by sa to podarilo, mohol som byť teraz tam. Je to smola,“ uzavrel Bottas.

Možno vás zaujme

Komentáre