Mercedes odmieta špekulácie, že by mal v aute nový systém DAS | Magazín F1 - F1online.sk

Mercedes odmieta špekulácie, že by mal v aute nový systém DAS

Kokpit, šasi, Mercedes
zdroj: Twitter/Mercedes

Na minuloročných predsezónnych testoch sme mnohí neverili vlastným očiam, keď sme zbadali, ako Lewis Hamilton a Valtteri Bottas k sebe na rovinkách priťahujú volant a na ich konci ho zas od seba odťahujú. Odvtedy na pohyby rúk pilotov Mercedesu dávajú fanúšikovia veľký pozor. Po pretekoch v Brazílii objavili niečo, čo sa malo podobať práve DAS-u. Mercedes však takéto špekulácie odmieta.

Po minuloročných protestoch Red Bullu voči systému DAS, ktorý dokázal meniť uhol zbiehavosti predných kolies, komisári konštatovali, že pravidlám vyhovuje. FIA sa však rozhodla na novinku zareagovať v pravidlách pre rok 2021 a podobnú vychytávku zakázať. Dosiahla to v článku 10.4.2 Technických pravidiel F1, v ktorom sa píše, že volant smie mať len jeden stupeň voľnosti, ktorý musí byť rotačný. Ak by sa volant dal posúvať aj smerom vpred a vzad ako vlani, mal by dva stupne voľnosti, čo by jasne nespĺňalo pravidlá.

I napriek tomu na záberoch z Veľkej ceny Brazílie vidieť istý pohyb volantu. Na konci rovinky ho Lewis Hamilton zatlačí k sebe, resp. smerom dolu a ukáže sa časť striebornej obruče za ním. Čo to spôsobuje?

Teórií je mnoho počnúc tým, že Hamilton takto tajne ovláda nejakú časť monopostu, cez polemiku, či len pri brzdení na volant príliš netlačí, až po obyčajnú vôľu v rýchlospojke volantu. Podľa Mercedesu a Lewisa Hamiltona je správna odpoveď tá posledná.

Hovorca Mercedesu už v úvode týždňa pre portál racingnews365.com uviedol, že ide len o “konšpiračné teórie”. Celý stĺpik riadenia je totižto homologizovaný a v priebehu sezóny ho nemožno nijako modifikovať. Hovorca tiež zdôraznil, že volant sa pohybuje len v jednej osi, a síce ako každý iný bežný volant.

Video sa však svetom F1 rozšírilo tak rýchlo, že sa táto téma dostala až na štvrtkovú tlačovú konferenciu, kde musel fámy rozohnať Lewis Hamilton. “Môj volant sa nehýbe dopredu a dozadu. Mali sme to minulý rok, tento rok to už nemáme.”

“Myslím, že to bolo v sobotu, keď sme na volante mali menšiu vôľu, pravdepodobne menej ako jeden milimeter. To nemám rád, takže mi museli vymeniť stĺpik riadenia a potom táto vôľa zmizla. Nie som si teda celkom istý, čo ste sledovali,” začudoval sa nad teóriami sedemnásobný šampión.

Možno vás zaujme

Komentáre