logo F1online.skF1online.sk

Binotto o súboji s McLarenom: Pripisovať ich bodovú stratu Ricciardovi nie je OK

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala11. 11. 2021

V tejto sezóne je fér povedať, že Danielovi Ricciardovi trvalo o poznanie dlhšie, kým sa aklimatizoval na nové prostredie a nový monopost ako Carlosovi Sainzovi. McLarenu tým pádom utekali cenné body, no podľa Mattiu Binotta by nebolo správne tvrdiť, že Ricciardo je zodpovedný za aktuálnu stratu Wokingu v Pohári konštruktérov.

McLaren v tejto sezóne bodovo zaostával za Ferrari len dvakrát, a síce po Veľkej cene Azerbajdžanu a po pretekoch v Zandvoorte, avšak vždy sa hneď na nasledujúcom podujatí dokázal vrátiť do čela. Dnes si k týmto dvom prípadom musíme pripočítať aj VC Mexika. McLaren má o 13,5 bodu menej ako Ferrari.

Situácia je vážna. Daniel Ricciardo sa už síce dostal do formy, avšak do formy sa dostalo aj celé Ferrari, najmä po predstavení novej hybridnej časti motora, ktorá je výkonnejšia i ľahšia. Scuderia si zrazu môže dovoliť nasadiť väčšie krídla bez toho, aby tak veľmi strácala na rovinkách. A zdá sa, že McLaren na to nenachádza recept. Keby však v úvode sezóny McLaren zabral a s Ricciardovou pomocou nazbieral viac bodov, dnes by Woking ešte stále mohol byť tretí, a to aj s istou bodovou výhodou.

Teraz je tretie Ferrari, ktorého šéf Mattia Binotto na jednej strane vyzdvihol Carlosa Sainza, no na druhej sa zastal aj Daniela Ricciarda. Poukázal totiž na to, že aj jeho tím mal na začiatku sezóny smolu a prišiel o body.

“Carlos je dôležitým faktorom, stačí sa pozrieť na množstvo bodov, ktoré nám priniesol,” hovorí Mattia Binotto. Carlos Sainz v tejto sezóne získal o 25,5 bodu viac ako Ricciardo. “V pretekoch a v šampionáte vždy nazbieral veľa bodov. A konštruktérsky šampionát je jeden z našich hlavných cieľov, bolo to pre nás veľmi dôležité. Určite odvádza veľmi dobrú prácu, bolo to dôležité.”

Vzápätí sa pozastavil nad aktuálnou stratou McLarenu v šampionáte, ktorú mnohí pripisujú Ricciardovi. “Nemyslím si, že je to len o tom. Aj my sme mali v tejto sezóne v istých prípadoch smolu, v Monaku, Maďarsku… Mohli sme byť ešte viac vpredu. V tomto súboji by som teda neobviňoval Ricciarda. To by nebolo správne.”

Teraz už pôjde len o čistý výkon, ktorého, zdá sa, má Ferrari viac. Za vysvetlením tejto výhody v posledných veľkých cenách Binotto nemusel chodiť ďaleko. Poznamenal, že jeho tímu náramne pomáha vylepšenie pohonnej jednotky, ktoré sme prvýkrát videli v praxi na VC Ruska.

“V posledných pretekoch sme vždy boli pred nimi, v Mexiku to bolo možno o polovicu sekundy, a podobne to vyzeralo aj na pretekoch predtým. Odkedy sme predstavili novú pohonnú jednotku, máme aj malú výkonnostnú výhodu, čo je v tejto fáze sezóny veľmi užitočné,” teší sa šéf Maranella.

V súboji tímových jednotiek McLarenu a Ferrari má ešte stále navrch Lando Norris. Brit doposiaľ nazbieral o dvanásť bodov viac. Ak by sa to isté podarilo Ricciardovi proti Carlosovi Sainzovi, McLarenu by sa dýchalo oveľa lepšie.

Podľa Charlesa Leclerca ešte o ničom nie je rozhodnuté. Kľúčové bude nerobiť chyby. “Myslím, že to bude veľmi tesné. Bude to o tom, ktorý tím spraví menej chýb, pretože sme si veľmi, veľmi vyrovnaní. V niektorých pretekoch by sme my mohli byť o čosi popredu, na iných zas oni. Ale nemyslím si, že toto by rozhodlo.”

“Zvíťazí ten, kto spraví menej chýb. Mexiko bolo toho dobrým príkladom. My sme využili obrovskú príležitosť, keď bol McLaren dosť pozadu. Podarilo sa nám získať veľa bodov, čo je v boji o tretie miesto v konštruktéroch dôležité,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia