logo F1online.sk

Štajerské obrubníky – bolehlav Mercedesu

Toto Wolff
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 7. 2020

Minulý týždeň spôsobila jazda po obrubníkoch značné problémy prevodovkám Mercedesu. Piloti sa im museli vyhýbať a jazdiť opatrne, v opačnom prípade hrozilo vypadnutie. Obhajcom titulu tak pomohli aj technické problémy hlavného súpera, tímu Red Bull. Dnes však môže byť všetko inak.

Max Verstappen totiž štartuje z druhého miesta a za minulotýždňové fiasko sa chce revanšovať. Naproti tomu, Valtteri Bottas kvalifikáciu príliš nezvládol a odštartuje až štvrtý. Je teda jasné, že Mercedes bude v nedeľu počas Veľkej ceny Štajerska potrebovať agresívnejší prístup. To však nebude ľahké, ak sa problémy so senzorom objavia opäť.

Podľa slov šéfa stajne Tota Wolffa sa Mercedes pokúsil problém vyriešiť inštaláciou nových rozvodov, no v tíme si nie sú istí, či to pomôže.

„Čakajú nás kolá, v ktorých budeme musieť obrubníky využívať. Ak Max bude za nami, pred nami alebo niekde v našej blízkosti, tak je skrátka nemožné sa im vyhýbať,“ povedal šéf Mercedesu Toto Wolff. „Obrubníky neustále masakrujú zavesenie, je to skutočný bolehlav.“

„Akonáhle sa na trati usadíme na svojich pozíciách, potom sa im budeme snažiť vyhnúť. Je to také rakúske špecifikum.“

„Musíte mať na pamäti, že toto nie je normálny štart sezóny. Rôzne vylepšenia a znalosti prichádzajú s najazdenými kilometrami. Máme za sebou barcelonské testy, potom prišla štvormesačná prestávka a napokon sme na auto nasadili niekoľko vylepšení, ktoré sme nikdy nevyskúšali. Chceli sme ich však nasadiť, aby sme udržali auto konkurencieschopné,“ povedal Wolff.

„Myslím, že to je také učenie za pochodu, ale ostatné tímy sú na tom rovnako. Tí, ktorí autu porozumejú autu rýchlejšie, budú vo výhode. Sú to preteky počas pretekov, čo tento šport robí ešte vzrušujúcejším,“ dodal Wolff.

Súvisiace články