logo F1online.skF1online.sk

Leclerc tvrdí, že Ferrari stratilo aj kvôli agresívnemu nastaveniu do sucha

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala12. 7. 2020

Pod kvalifikačným neúspechom Scuderie sa podpísalo viacero faktorov. Okrem nie úplne šťastného načasovania nasadenia novej sady do extrémneho dažďa aj nedostatočné zlepšenie zo strany súčiastok, ktoré si Ferrari priviezlo na Veľkú cenu Štajerska. Charles Leclerc však identifikoval ešte jednu chybu, ktorú Ferrari urobilo pred kvalifikáciou.

Jazda na vode sa takmer vo všetkom odlišuje od pretekania na suchej trati. Pilot musí zmeniť svoj jazdecký štýl a inžinieri mu musia pripraviť auto tak, aby sa čo najlepšie vysporiadalo s premenlivými podmienkami. Nemôžu to však prehnať. Keďže nedeľňajšie preteky sa pôjdu na suchej trati, tímy museli nájsť kompromis medzi nastavením do sucha a do dažďa.

To sa v prípade Charlesa Leclerca vraj nepodarilo. “Bolo to ťažké, ale výsledky ukazujú, že sme neboli dostatočne rýchli. Snažil som sa na to zatlačiť, ale nestačilo to.”

“Pri nastaveniach sme boli dosť agresívni. Myslím si, že na suchu to prináša svoje benefity, ale je možné, že sme zašli priďaleko, pokiaľ ide o premenlivé podmienky,” ozrejmil Leclerc. “Preteky sa pôjdu na suchu, takže dúfam, že z nášho agresívneho nastavenia budeme profitovať.”

To by bolo fajn, keby Leclerc nemusel štartovať zo štrnásteho miesta, na ktoré ho odsunul trest za blokovanie Daniila Kvjata. Kým sa dostane cez stred poľa, čelo pretekov bude už dávno fuč — teda, nie žeby Leclerc zrovna pomýšľal na ďalšie pódium. Na jeho zisk bude potrebovať aj poriadnu dávku šťastia.

Nemohol byť v sobotu problém aj v tom, že Ferrari si na Red Bull Ring nepriviezlo všetky súčiastky z nového balíka, ale pripravilo len tie, ktoré stihlo? Možno jednotlivé časti auta k sebe nepasovali dokonale a Leclercovi a inžinierom sa nedarilo nájsť správny balans…

“Nemyslím si, že by bol balans nejaký veľký problém. Proste sme neboli dosť rýchli,” odbil túto eventualitu Leclerc. “Strácame 1,8 sekundy, to nie je spôsobené balansom auta.”

Súvisiace články

Diskusia