logo F1online.sk

Bottas vysvetľuje priepastnú stratu na Hamiltona: Brzdy…

Valtteri Bottas
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala12. 7. 2020

Stratiť takmer poldruha sekundy v daždi na svojho tímového kolegu, navyše na takom krátkom okruhu, akým je Red Bull Ring, môže znamenať dve veci. Buď pomalšiemu pilotovi chýba zručnosť, alebo mal so svojím autom nejaký problém. Valtteri Bottas hlási, že počas kvalifikácie mal skutočne problémy s technikou.

Valtterimu Bottasovi sa minulý víkend podarilo zvíťaziť a aj s pomocou Lewisa Hamiltona, ktorý ďobol do Alexa Albona a dostal trest, si pred šesťnásobným majstrom sveta vybudoval trinásťbodový náskok. Pomerne veľký kus z neho môže Hamilton ukrojiť už dnes počas pretekov, do ktorých vyštartuje z prvého miesta.

Bottasovi štvrtá priečka, prirodzene, nechutí. “Nebolo to ľahké. Nevyzeralo to tak, že by som mal skončiť na štvrtom mieste, avšak náročné podmienky prinášajú rôzne výzvy. Ja osobne som proste nedokázal dostať pneumatiky na dostatočné teploty,” vysvetľoval po kvalifikácii svoju stratu.

“Dôvodom bolo to, že moja pravá predná brzda sa v kvalifikácii zasklila,” pokračoval Bottas narážajúc na jav, keď sa brzdy dostanú na také nízke teploty, že namiesto toho, aby sa brzdové doštičky “zahryzli” do brzdového kotúča, sa po ňom len šmýkajú. Je zrejmé, že brzdná sila v tom prípade nie je dostatočná. Nuž a keďže brzdy prispievajú aj k zohriatiu pneumatík, Bottas mal dvojitý problém — k studeným brzdám sa pridali aj pneumatiky.

“Preto som v kvalifikácii nevedel využiť maximálny potenciál auta. Nuž a to je veľmi dôležité, aby ste na mokrej trati mali sebavedomie. Bolo to náročné a určite som sklamaný,” pripúšťa Bottas.

Bottasovi by mohlo pomôcť, ak by mal v nedeľu voľnú ruku a mohol ísť skutočne naplno. Ak bude musieť šetriť svoj monopost rovnako ako minulý týždeň, bude mu Max Verstappen robiť veľké problémy. Predbehnúť ho bude aj za štandardných podmienok tvrdý oriešok.

“Naozaj dúfam [že to vyriešili], bolo by fajn, keby som mohol ísť na plný plyn. Toto však zistíme až v nedeľu, pretože sme v tréningoch nezajazdili jednu celú dĺžku pretekov. Vieme však, že máme rýchle auto, preto sa na to teším,” doplnil Bottas.

Šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin napokon vysvetlil, čo presne robilo Bottasovi problémy. “Jedna z bŕzd sa zasklila, čiže mu zostala iba druhá, ktorá pracovala správne. Tá prvá nemala veľké trenie.”

“Keď začnete v zákrute brzdiť, nedokážete auto spomaliť, pretože funguje len jedna brzda. Auto nechce ísť rovno, ťažko sa pracuje s pneumatikami. Cítil, že keď je na trati toľko vody, tak to bolo o dosť ťažšie. Problém je v tom, že sa nedá pracovať s pneumatikami a neviete ich ľahko dostať do pracovného okna. Potom vám chýba grip. A v poslednej zákrute ho trochu podvrtlo. Nebyť toho, mal by druhé miesto,” dodal Shovlin.