logo F1online.sk

Norris: Treba uznať, že Ferrari je silné, no zabojujeme

Sergio Pérez pred Leclercom, Ricciardom, Sainzom a Norrisom
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala5. 11. 2021

Scuderia Ferrari sa pomaly, ale isto vracia na popredné pozície, na ktorých mala byť vždy. To však spôsobuje hlavybôľ McLarenu. Britská stajňa si uvedomuje, že o tretie miesto v Pohári konštruktérov bude musieť tvrdo zabojovať a nebude to vôbec ľahké, no Lando Norris je odhodlaný spraviť maximum pre svoj tím.

S 254 bodmi na konte je McLaren stále tretí v rebríčku tímov, no má problém. Ferrari má už len 3,5-bodovú stratu, navyše v posledných týždňoch začalo pôsobiť oveľa silnejším dojmom, za čo vďačí najmä vylepšenej elektrickej časti motora. Na jednej strane má viac výkonu na rovinkách, na druhej si môže v prípade potreby dovoliť nasadiť viac prítlaku a nebáť sa tak veľmi penalizácie, ktorú predstavuje odpor auta.

“Sme motivovaní, pracujeme tvrdo, ale je to ťažké,” uznáva Lando Norris v predvečer mexickej veľkej ceny. “Ťažko povedať, ako na tom budete počas jednotlivých víkendov, pretože vo všeobecnosti je to dosť tesné, a to už od začiatku sezóny.”

“Nikdy sa nám nepodarilo im ujsť, už od úvodu to bolo vyrovnané a tesné. Pracujeme tvrdo, všetci v továrni pracujú tvrdo na tom, aby sa pokúsili nájsť aj tie drobné zisky, ktoré budeme vo zvyšku sezóny potrebovať. Ferrari je však silné, to treba uznať. V druhej polovici sezóny nabrali na sile, nuž a najmä v posledných pár víkendoch,” analyzuje formu Scuderie. “Ale my zabojujeme, určite si to s nimi na konci môžeme rozdať. Taký je plán.”

Problém je však v tom, že v tejto sezóne sa už žiaden z tímov nemôže spoľahnúť na nejaký balík vylepšení. Rozdiely vo výkonoch sú prakticky zakonzervované, svoju úlohu by mohli zohrať zrejme už len okolnosti, ktoré tímy nevedia stopercentne ovplyvniť: charakteristiky okruhov, teploty, povrch trate a aj nadmorská výška.

Norris uznáva, že Scuderii sa podarilo odstrániť jednu jej veľkú slabinu, čo talianskej stajni pomôže prekonať aj nástrahy počasia či okruhov. “Niekedy budú rôzne časti okruhu viac vyhovovať nám, iné časti trate zase im. Myslím, že preto sme vždy boli takí vyrovnaní. A potom máme trate, ktoré jasne sedia Ferrari, ako pomalé sekcie v Baku či Monako.”

“Je evidentné, že oba tímy majú svoje silné stránky aj slabiny. Samozrejme, jedna zo slabín Ferrari už teraz ani nie je slabina,” poznamenal na margo pohonnej jednotky v útrobách Ferrari SF21. “Takže to bude ťažké, ale zároveň vzrušujúce. Budeme pokračovať v tvrdej práci.”