Podľa Wolffa si nové tímy a noví dodávatelia musia svoj úspech vybojovať | Magazín F1 - F1online.sk

Podľa Wolffa si nové tímy a noví dodávatelia musia svoj úspech vybojovať

Toto Wolff
zdroj: Mercedes

Záujem o Formulu 1 v poslednom období rastie. Hovorí sa o príchode nových investorov i nových automobiliek. Najnovšie sa diskusie točia okolo príchodu nových dodávateľov pohonných jednotiek z koncernu Volkswagen, konkrétne Audi a Porsche. Šéf Mercedesu Toto Wolff však upozorňuje, že novici by nemali mať vydláždenú cestu k víťazstvám. Podobne ako všetci pred nimi si ich musia vybojovať.

Príkladov z minulosti môžeme vymenovať viacero. Mnoho automobiliek v posledných rokoch investovalo veľa peňazí, no vytúžený úspech sa nedostavil. Stačí spomenúť Jaguar, Toyotu, BMW alebo Hondu. Tieto príbehy poslúžili tiež ako odstrašujúci príklad toho, ako to môže dopadnúť. Nielen preto sa automobilky v posledných rokoch do F1 nehrnuli. Podľa Tota Wolffa je však správne, aby si vo Formule 1 musel každý svoj úspech poctivo vydrieť.

„Podľa mňa je skvelé, že silní výrobcovia automobilov prejavujú záujem o vstup do Formuly 1. Je jasné, že žiadna z týchto automobiliek nechce byť pri svojom príchode príliš nekonkurencieschopná. Potrebujeme preto zaviesť systém, ktorý takéto riziká zmierni,“ prehlásil Toto Wolff, ktorého cituje Motorsport.com.

„Na druhej strane však treba povedať, že Formula 1 je Liga majstrov. Nikto nečaká, že už pri svojej prvej účasti v Lige majstrov postúpite do finále a odídete domov s veľkou trofejou. My sme investovali veľa peňazí, potu, krvi a hrozných výsledkov, aby sme sa dostali tam, kde sme teraz.“

„Pozrite sa na históriu Mercedesu a pozrite sa na prvé tri roky nášho továrenského tímu. Pozrite sa, aké hrozné roky musela prekonať Honda a pozrite sa na Renault. Všetci sme museli podstúpiť svoj boj na ceste k eventuálnym víťazstvám a titulom. Potrebujeme teda nájsť správnu rovnováhu, ktorá pomôže prilákať nových dodávateľov pohonných jednotiek,“ povedal Wolff.

Projekty Toyoty, Hondy či BMW v minulosti čelili veľkým neúspechom. Na druhej strane z toho určite nemôžu viniť len „efjednotku“ samotnú. Aj tímy týchto veľkých korporácií urobili na svojej ceste mnoho chýb a zrejme celkom nepochopili zákutia a princípy, na ktorých je tento šport postavený.

„Podľa mňa je každému jasné, že nemôžete len tak prísť a hneď bojovať o titul. Potrebujete tomu dať čas,“ hovorí Wolff. „Toto mnohé automobilky v minulosti nepochopili.“

„Keď sa pozriete na Toyotu, Hondu a BMW ako príklady z nedávnej minulosti, tak všetky peniaze a zdroje sú zbytočné, ak svojmu projektu nedoprajete dostatok času. Podľa mňa každý, kto príde do Formuly 1 ako tím alebo dodávateľ motorov, to musí pochopiť. Chce to čas. Práve toto je niečo, čo robí náš šport takým atraktívnym, nie je ľahké tu vyhrať,“ uzavrel Wolff.

Možno vás zaujme

Komentáre