logo F1online.skF1online.sk

Alonsovi sa nepáči systém trestania. Vraj sa treba inšpirovať futbalom

Fernando Alonso
© Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala29. 10. 2021

Komisárom sa v Austine podarilo poriadne zabrnkať Fernandovi Alonsovi na nervy. Počas nedele sa totižto ocitol v niekoľkých súbojoch, ktoré bolo treba posudzovať v súvislosti s dodržiavaním limitov trate. Alonso mal pocit, že komisári rozhodovali nekonzistentne a zdôraznil, že to nie je správne. Namiesto toho žiada, aby sa FIA striktne držala pravidiel.

Druhý najskúsenejší pilot v štartovom poli Fernando Alonso sa cez víkend porátal s tým najskúsenejším. V prvej zákrute sa Alonsa pokúsil predbehnúť Kimi Räikkönen. Hoci sa Iceman snažil udržať po boku súpera, ten mu nenechal miesto a vytlačil ho mimo trať. Po pretekoch si nevedel vysvetliť, prečo komisári fínskeho jazdca nepotrestali, či nevyzvali ho vrátiť pozíciu. V iných prípadoch to totižto urobili; takýto príkaz dostal Carlos Sainz, nuž a aj samotný Alonso po súboji s Antoniom Giovinazzim.

Podľa Fernanda Alonsa treba so situáciou niečo spraviť. Nemyslí si však, že potrebujeme jasnejšie pravidlá. “Nie, nemyslím si, že by sme niečo potrebovali. Pravidlá sú veľmi jasné. My len potrebujeme vynucovať pravidlá,” hovorí pre motorsport.com.

“Ak sa vo futbale v rámci šestnástky rukou dotknete lopty, je to penalta. Nepotrebujeme žiadne objasňovanie pravidiel. Potrebujeme vždy len prijať rozhodnutie a povedať, že príde trest. Ak nie, tak všetci nám začnú behať po šestnástke a rukami budú chytať loptu. Nepotrebujeme žiadne úpravy, len treba pravidlá aplikovať v situáciách,” odkazuje španielsky pretekár.

Michael Masi v nedeľu večer uznal, že súboj Alonsa s Räikkönenom bol hraničný. Na nasledujúcom jazdeckom brífingu chce preto tému limitov trate otvoriť. Ťažiskom tohto stretnutia zrejme bude debata o tom, kedy má pilot na vnútrajšku právo stopy a kedy musí súperovi na vonkajšku nechať miesto.

V tejto súvislosti si môžeme spomenúť na súboj Norris-Pérez z VC Rakúska. Vtedy dostal Norris za vytlačenie Mexičana trest. V Austine to bolo pri Alonsovi a Räikkönenovi podobné len s tým rozdielom, že na vonkajšku nebol štrk. Ak by sme mali brať vážne Masiho tvrdenia, že komisári nehľadia na dôsledky, ale len na incident, nemal by Alonso dostať penalizáciu za vytlačenie Räikkönena? Alebo už na to prihliadli, a preto Räikkönen nemusel vracať miesto?

Alonso už v tejto sezóne vyhlásil, že komisári sa pri rozdávaní trestov azda najskôr pozrú na národnosť jazdca a až potom rozhodujú. Odpoveď na otázku, či sú podľa neho verdikty FIA nekonzistentnejšie ako kedysi, neprekvapí: “Myslím si, že áno, pretože to závisí od toho, kto to spraví. V Soči som netrafil prvú zákrutu a vo štvrtok v Turecku z toho bola veľká téma.”

“Nuž a bez toho, aby ste tu niekoho vytlačili, v prvej zákrute vyšli za hranice trate asi tri autá, len tak svojvoľne,” krúti hlavou. “Uvidíme teda, či aj v Mexiku z toho bude také haló, alebo to bude všetko v pohode, pretože Fernando nikoho nepredbehol mimo trate.”

Súvisiace články

Diskusia