logo F1online.sk

Mazepina trápila prilba, uvoľnila sa mu opierka a pálili ho chodidlá

Nikita Mazepin
© Haas
Milan Kubala
Milan Kubala25. 10. 2021

Z pohľadu Nikitu Mazepina neprebehla Veľká cena USA hladko. Už od piatku bojoval s menšími či väčšími problémami, pričom všetko to vyvrcholilo v nedeľu. Kvôli uvoľnenej opierke hlavy musel absolvovať extra zastávku v boxoch. Po nej sa už po okruhu preháňal len v pozícii štatistu.

Haas sa vrátil po dvoch rokoch na domácu pôdu, no z pohľadu výsledkov sa za ten čas nikam neposunul. V sezóne 2019 skončil z dvojice amerických monopostov vyššie Romainov Grosjeanov, a to na pätnástom mieste. Tentoraz patrila Schumacherovi s Mazepinom šestnásta a sedemnásta priečka. Schumacher stratil na najbližšieho súpera dvanásť sekúnd, Mazepin na kolegu takmer poldruha minúty.

Keď mal Nikita Mazepin zhodnotiť, ako prebiehali preteky z jeho pohľadu, vystačil si s jedným slovom: “Zle.” Následne to však vysvetlil. “V druhej zákrute prvého kola sa mi uvoľnila opierka hlavy. Kvôli tomu som mal nanič prvé kolo, pretože v zrkadlách som nič nevidel. Tímu som sa musel pýtať, či je niekto okolo mňa. Dúfal som, že tam nikto nie je. Nevedel som, či môžem zatočiť alebo nie.”

“Ten pitstop mi pridal k času 25 sekúnd. Bolo to dosť ťažké, pretože som jazdil osamote. Snažil som sa to zvládnuť na jednu zastávku, ale pri týchto teplotách a s týmito pneumatikami to skrátka nebolo možné. Boli to nudné, bolestivé preteky osamote,” zhrnul Mazepin.

Vyzerá to tak, že mechanici mu opierku hlavy nezaložili správne. “Verím tomu, že to bol ľudský faktor. Uvoľnila sa v druhej zákrute, to sa mi počas mojej pretekárskej kariéry nikdy nestalo. Keďže sa to prihodilo, asi niekto niečo spravil inak.”

Günther Steiner po pretekoch vysvetlil, že na zadnej strane opierky hlavy sú dva výstupky, ktoré majú zapadnúť do rovnako tvarovaných dierok na kokpite. “Tie správne nezapadli. Kvôli tomu sme pri zastávke nemuseli vybrať celú opierku, len ju zatlačili smerom dolu a dnu. Neviem, prečo to nezapadlo, ale keď sa uvoľnila, z bezpečnostných dôvodov sme ho okamžite povolali do boxov, inak by dostal čiernu vlajku.”

Okrem opierky hlavy mal Mazepin cez víkend problémy aj s prilbou, ktorú však už v piatok musel vymeniť za tradičnú. “Pripravil som si špeciálnu austinskú prilbu. Tento rok mám s helmami od Bellu veľa problémov, s ich priezorom. Niekedy dostanete zlý priezor a je v ňom diera. Keď je tam taká malá dierka, prúdi cez ňu vzduch. Keď idete 330 km/h, otvára vám ten prúd vzduchu pravé oko, čo nie je ideálne, pretože vám začne slziť.”

Tam sa slzy neskončili. Počas pretekov hlásil horúčavu v oblasti nôh, čo si zažil už na Veľkej cene Maďarska. “V aute som plakal aj od toho, ako ma pálili nohy. Ako keby ste stáli na niečom horúcom. Musíme to preskúmať.”

Günther Steiner prezradil, že Mazepin s pálením chodidiel nebojoval len v Maďarsku a USA. “Sťažoval sa už niekoľkokrát. Párkrát sa to objavilo. Vždy sa to snažíme zlepšiť, ale ono sa to deje len jemu.”

“Toto je rovnaká špecifikácia šasi, akú sme mali vlani a nikdy sme s tým nemali problémy. A ani Mick. Teda, Micka som sa na to konkrétne nepýtal, ale na nič sa nesťažoval. V opačnom prípade by sa určite začal. Musíme zistiť, prečo sa to tak rozpáli. Treba s tým niečo spraviť, ďalším krokom bude azda urobiť niečo s topánkami,” doplnil šéf Haasu.