logo F1online.sk

Wolff priznáva chybu: Mali sme zvoliť oveľa konzervatívnejší prístup

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl10. 10. 2021

Pripravil sa Mercedes neskorou zastávkou Lewisa Hamiltona o cenné body? Toto Wolff po pretekoch priznal, že strieborné šípy urobili nesprávne strategické rozhodnutie. Lepšie bolo podľa neho zastaviť oveľa skôr.

Preteky sa po dlhom vyčkávaní začali lámať v 34. kole, keď Lando Norris odštartoval lavínu pitstopov. Jeho rýchle časy boli jasným ukazovateľom, že nové intermediálne pneumatiky sú správnou voľbou. Postupne prezuli Max Verstappen (36. kolo), Valtteri Bottas i Sergio Pérez (zhodne v 37. kole).

Na trati zostali dlhšie Charles Leclerc a Lewis Hamilton. Keď Monačan v 47. kole odbočil do boxov, vytvorilo sa na čele poradie Bottas, Verstappen a Hamilton. V tej chvíli už Hamilton prekročil bod, z ktorého nebolo návratu. Mohol to buď skúsiť dotiahnuť do cieľa bez zastávky, alebo ísť do boxov a prísť o pozície.

„Správnym rozhodnutím by bolo zaujať veľmi konzervatívny prístup, a zastaviť v čase, keď aj všetci ostatní okolo nás. Lewis by zrejme vyšiel na trať za Pérezom a zrejme aj Leclercom, a bojoval by s nimi o tretiu priečku,“ skonštatoval Toto Wolff.

Hamilton zastavil v 50. kole, čiže osem kôl pred koncom. Intermediálne pneumatiky mali v pretekoch zvláštny životný cyklus, keď spočiatku priniesli viac rýchlosti, na čoraz suchšej trati sa však začali rýchlo drobiť, aby neskôr zase poskytli lepšiu priľnavosť. Lewis sa v záverečných ôsmich kolách dostal práve do fázy, keď jeho pneumatiky nefungovali, a namiesto boja o pódium musel brániť piatu priečku pred Pierrom Gaslym.

Fakty teda hovoria jasne – neskorá zastávka odsunula Hamiltona z potenciálnej pódiovej priečky na piatu. Na druhej strane nevieme povedať, či by jeho intermediálky v záverečných ôsmich kolách vydržali, resp. či by sa bol schopný ubrániť pred Charlesom Leclercom, ktorý sa k nemu po svojej zastávke približoval.

„Intermediálky vyzerali skutočne strašidelne, no mysleli sme, že by Lewis mohol vydržať, a skončiť tretí bez toho, že by musel zastaviť v boxoch. Alternatívou boli aj mäkké pneumatiky, pokiaľ by sa objavila suchá stopa. Rozhodovali sme sa medzi konzervatívnym prístupom a zastávkou, a tým, či pôjdeme do rizika a budeme bojovať o víťazstvo, prípadne skončíme tretí,“ pokračoval Wolff.

V Mercedese sledovali aj počínanie Charlesa Leclerca, pri ktorom Ferrari tiež zvažovalo, že s ním prejde celé preteky bez jediného pitstopu. „Videli sme, že Leclerc stráca rýchlosť, a potom aj Lewis začal spomaľovať. V tej chvíli bolo jasné, že to nedotiahne až do konca,“ vyhlásil šéf Mercedesu.

Podobne ako naposledy v Soči, aj teraz Hamilton ignoroval svoj tím, ktorý ho do boxov volal skôr než v 50. kole. Pokiaľ by zastavil vtedy, boli by jeho šance na lepšie umiestnenie zrejme väčšie. „Zrejme by to dopadlo v takom prípade lepšie. Pokiaľ ste však v aute, tak nevidíte, ako spomaľujete v časoch na kolo. Lewis rovnako nevidel, ako si počínal Leclerc. Je jasné, že ak by sme zostali vonku až do konca bez zastávky, stratili by sme pozíciu aj voči Gaslymu,“ uzavrel Toto Wolff.

Súvisiace články