logo F1online.sk

Verstappen si nemyslí, že ho výpadok výkonu pripravil o pole position

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala9. 10. 2021

Max Verstappen dnes nepotreboval zdolať Lewisa Hamiltona, stačilo mu dostať sa pred Valtteriho Bottasa. Tentoraz sa mu však nepodarilo ani to. Sčasti za to môže fakt, že mu v poslednom kole príliš skoro došla energia v batérii, no hlavný dôvod to podľa neho nie je. Aj bez tohto problému by vraj z prvej priečky štartoval Valtteri Bottas.

Dve desatiny a pole position mohla byť v rukách Maxa Verstappena. Nečudo, že bol Helmut Marko po kvalifikácii sklamaný. Nuž a o to viac, keď sa dozvedel, že energia v batérii Maxa Verstappena sa minula skôr, ako sa skončilo posledné kolo. Športový poradca Red Bullu vyhlásil, že v opačnom prípade mohol byť Verstappen aj pred Bottasom.

Max Verstappen sa na to pozrel o čosi triezvejšie. “Celkovo som mal dobré kolá, aj keď v tom poslednom som trochu stratil na rovinke. Pozrieme sa na to, ale nebolo v tom dosť času, aby som mohol bojovať o pole position.”

Po piatkových tréningoch, v ktorých sa Max Verstappen a Sergio Pérez trápili s nedotáčavým RB16B, je to v každom prípade veľký krok vpred. Spolu s inžiniermi našli spôsob, ako vylepšiť vyváženie monopostu.

“V tých podmienkach bola kvalifikácia najskôr dosť náročná. Ale myslím si, že v porovnaní so včerajškom sme to pekne zvrátili. Bol to celkom slušný obrat,” pochvaľuje si Verstappen. “Tretie miesto dnes bolo maximom.”

Valtteri Bottas síce bude v nedeľu štartovať z prvej priečky, no pri jeho výkonoch z posledných mesiacov sa určite nedá so skalopevnou istotou povedať, že si svoju pozíciu aj udrží. Minimálne na štarte by však mal zostať na čele, myslí si Verstappen.

“Najväčší problém je v tom, že štartujem druhý, teda na vnútrajšku. Je tam málo gripu na suchu aj na vode, ak to porovnáme s vonkajškom. Tam pravdepodobne hneď niečo stratím,” konštatuje. “To nebude ideálne. A okrem toho nám v porovnaní s nimi chýba rýchlosť.”

“Očakávam, že zajtra bude ťažké s nimi bojovať. Samozrejme, Lewis bude mať o čosi náročnejšiu úlohu dostať sa dopredu, no aj tak bude dosť ťažké ho udržať za sebou s tou rýchlosťou, ktorú ukázali v kvalifikácii a dlhých jazdách,” pripomenul Verstappen.

A čo tak to skúsiť strategicky? To tentoraz zrejme nebude také jednoduché, keďže undercut nemusí fungovať. Zohriať pneumatiky dnes nebolo najjednoduchšie, najmä nie stredne tvrdé zmesi. V pretekoch pritom môžeme čakať, že druhý stint sa pôjde na hardoch.

“Samozrejme, skúsime všetko, čo sa bude dať. Musíme však zostať realistami. Nemyslím si, že by sme toho vedeli tak veľa zmeniť. Zajtra uvidíme, ako ťažko sa bude predbiehať, pretože zatiaľ nemáme žiaden poriadny indikátor,” dopĺňa Verstappen očakávajúc vysokú degradáciu aj možné problémy s drobením gúm. “Kvôli tým rýchlym zákrutám je to dosť nešetrná trať k pneumatikám. A keďže je opäť čerstvá, pršalo, jazdili sme na nej s gumami do dažďa, tak to bude zajtra pre všetkých taká neznáma.”