Russell spomína na prvý kontakt s Wolffom: Poslal som mu email
Matúš Pavlík
6. októbra 2021, 14:46
Kariéra Georgea Russella je takýmito príbehmi priam pretkaná. Mnohí z nás si našli prácu chodením od dverí k dverám a posielaním životopisov na všetky možné miesta. K takým ľuďom patrí aj sám George. Išiel od dverí k dverám, posielal životopisy a snažil sa dôležitých ľudí zlákať na osobné stretnutie. Výsledok? V roku 2022 z neho bude pilot Mercedesu.
Napríklad v roku 2016 mu kvôli nedostatočnej finančnej podpore hrozil koniec formulovej kariéry a prestup do DTM. Keď jeden večer ležal vo vani a v horúcej vode premýšľal o svojej neistej budúcnosti, zazvonil telefón. Z druhej strany si vypočul ponuku pripojiť sa k juniorskému tímu Mercedesu. Vďaka tomu nesmerovali v roku 2017 jeho kroky do DTM, ale do GP3 a o rok neskôr do Formuly 2. George dokázal v oboch vybojovať titul.
Podobne úsmevný príbeh stojí aj za jeho prestupom do Formuly 1. Zástupcov Williamsu pozval „na kávu“, kde ich čakala podrobná prezentácia v PowerPointe, ktorú pripravil a odprezentoval sám George. Ukazoval v nej viaceré dáta a štatistiky, ktoré nevidieť na prvý pohľad, napríklad štarty, prvé kolá, nehody a pod. Chcel Williams presvedčiť, že práve on je tým pravým jazdcom pre ich tím.
„Išiel som do hospitality Williamsu a požiadal o stretnutie s Claire Williamsovou. Takáto mentalita mi v kariére veľmi pomohla,“ hovorí Russell, ktorý tiež spomína na svoj prvý kontakt s Tomto Wolffom. Aj ten bol veľmi originálny.
„V decembri 2014 som Totovi posielal email, bol už neskorý večer. K správe som pripojil aj svoj životopis a napísal, že by som sa s ním rád stretol,“ spomína Russell.
„Najhoršie, čo sa mi mohlo stať bolo, že neodpíše. Už o pätnásť minút neskôr však prišla odpoveď. Napísal mi, že sa môžeme stretnúť,“ dodal.
A čo myslíte, ako sa George na svoje prvé stretnutie s budúcim šéfom pripravil? Presne tak, vytvoril prezentáciu v PowerPointe.
„Mám s ním kontrakt od jeho pätnástich rokov. Poslal mi mail, že potrebuje radu, povedal, že vyhral britský motokárový šampionát a britskú Formulu 4,“ spomína Wolff.